Automobilka Groupe PSA v znamení rastu: v minulom roku vyrobili 352-tisíc áut, z pásov zišlo aj trojmiliónte vozidlo
Trnavská automobilka Groupe PSA Slovakia zakončila uplynulý rok 2018 s novým objemovým rekordom 352 007 vyrobených vozidiel. V siedmom, po sebe idúcom roku medziročného rastu, sa produkcia v trnavskom výrobnom centre oproti predošlému roku 2017 zvýšila o 5,1%. V samom závere vlaňajšieho roka v Trnave vyrobili, za viac ako 12 rokov produkcie, už jubilejné trojmiliónte vozidlo. Sériová výroba začala v Trnave v júni 2006.
S podielom 68,4% na celkovom počte vlani vyrobených vozidiel, bol suverénnou vlajkovou loďou automobilky model Citroën C3. Z tohto modelu zišlo vlani z trnavských výrobných liniek a k zákazníkom do celého sveta smerovalo celkovo 240 744 vozidiel.
Model Citroën C3 sa exkluzívne v Trnave vyrába od septembra 2016 a dodnes má viac ako 30 ocenení od renomovaných hodnotiacich agentúr a novinárskych združení.
Z druhého modelu v portfóliu trnavského závodu Groupe PSA Slovakia – Peugeot 208 – bolo za uplynulých 12 mesiacov vyrobených 111 252 vozidiel.
Tento objem s podielom 31,6% uzatvára celkovú produkciu za rok 2018. Prioritou uplynulého roku bola úspešná príprava spustenia výroby úplne nového modelu. Jeho identita je stále predmetom utajenia. Viac ako 90% minuloročnej produkcie Trnavy smerovalo na trhy štátov EÚ.
Ilustračné foto
„Na Slovensku sa vlani darilo aj značkám z portfólia Groupe PSA vyrábaných na Slovensku. Kým trh registrovaných osobných a úžitkových vozidiel na Slovensku v roku 2018 rástol medziročne o 3,4%, značka Peugeot svoj predaj medziročne zvýšila až o takmer 20%. Oproti trhu tak porástla skoro šesťnásobne. Vzrástol aj celkový podiel značky Peugeot na domácom trhu o 1,63 percentuálneho bodu. Značka Peugeot zaznamenala, so 7462 predanými vozidlami za rok 2018, najvyšší ročný predaj na Slovensku vo svojej histórii,“ informoval šéf odboru komunikácie Groupe PSA Slovakia Peter Švec.
„Citroën obsadil v roku 2018 tretiu pozíciu v rebríčku Top 15 najvýraznejšie rastúcich automobilových značiek na Slovensku. Až 14%-ný medziročný nárast trhového podielu zaznamenal Citroën vďaka 5014 registrovaným vozidlám. V kategórii osobných vozidiel bol najúspešnejším modelom trnavský Citroën C3. S celkovým počtom až 1527 vozidiel C3, registrovaných na Slovensku v minulom roku, získal tento bestseller značky Citroën až 7,13%-ný podiel vo svojej kategórii a 2.miesto v poradí modelov vo svojom segmente,“ doplnil.
V priebehu roka 2018 uzatvorilo vedenie automobilky s odborovou organizáciou OZ KOVO dve kolektívne vyjednávania, vďaka ktorým sa základné mzdy zamestnancov od roku 2018 do roku 2020 celkovo zvýšia o 153 €.
Ďalšie zvýšenie základných miezd má podľa Petra Šveca garantovať nový, transparentný systém odmeňovania založený na objektívnych kritériách.
„Automobilka zvyšuje prémie a príplatky a zároveň pokračuje vo zvyšovaní atraktivity programu benefitov. Novinkou od roku 2019 je dodatková dovolenka pre lojálnych zamestnancov. Za každých päť odpracovaných rokov vzniká nárok na jeden ďalší deň dovolenky nad rámec legislatívy,“ uzavrel.
Ulož ako PDF