Cyklocesty na Spartakovskej a Špačinskej ulici chce mesto financovať z nenávratného príspevku
Trnavská radnica chce získať na financovanie cyklochodníkov na Špačinskej a Spartakovskej ulici nenávratné finančné zdroje prostredníctvom výzvy na zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity nemotorovej dopravy z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) 2014-2010, ktorú vyhlasuje Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.
Obidve investičné akcie boli pôvodne zaradené v rozpočte na rok 2018, napokon sa však nerealizovali. Podľa mesta Trnava k výstavbe nedošlo „z dôvodu potreby majetkovoprávneho usporiadania pozemkov pred vydaním stavebného povolenia“.
Aktuálne sa tak radnica bude uchádzať o financovanie výstavby cyklochodníkov prostredníctvom zdrojov Európskej únie prostredníctvom programu IROP.
Na výstavbu cyklochodníka na Spartakovskej v dĺžke 550 metrov chce mesto získať príspevok takmer 390-tisíc eur, cyklocestu na Špačinskej ulici plánuje mesto prefinancovať aj vďaka príspevku vo výške bezmála 490-tisíc eur.
Poslanci Mestského zastupiteľstva mesta Trnava schválili na mimoriadnom zasadnutí v utorok 19. marca 2019 predloženie žiadostí o poskytnutie nenávratného finančného príspevku na obidva investičné zámery, ako aj zabezpečenie finančných prostriedkov na spolufinancovanie realizovaného projektu vo výške 5% z rozpočtu mesta.
Spartakovská ulica
Reprofoto: Google Street View
Cyklotrasa Spartakovská nadväzuje na jestvujúcu cyklotrasu pri City Aréne, na ktorú sa pripája na križovatke ulíc Hlboká, Kollárova, Sladovnícka a Spartakovská.
Trasovanie je navrhnuté v úseku po Spartakovskej ulici smerom od centra mesta po ľavej strane a končí krátko za križovatkou Spartakovská, V. Clementisa, Sasinkova. Cyklotrasa je navrhnutá ako obojsmerná a je vedená v súbehu s chodníkom pre peších.
„V súčasnosti sa v hlavnom dopravnom priestore ulice Spartakovská nachádzajú vyhradené cyklistické pruhy, ktoré však vzhľadom na vysokú intenzitu motorovej dopravy nie sú bezpečné a ani veľmi využívané,“ konštatuje mesto Trnava.
Pri výstavbe cyklotrasy sa uvažuje s rozšírením jestvujúcich chodníkov pre peších o obojsmernú cyklistickú cestičku, ktorá bude vedená v súbehu s chodníkom pre peších.
Časť cyklotrasy sa vyfrézuje, nahradí farebným asfaltom a oddelí od jazdných pruhov motorových vozidiel fyzickou zábranou a bezpečným odstupom. „Realizácia cyklotrasy vrátane vybudovania doplnkovej cyklistickej infraštruktúry a vybavenia cyklistickej komunikácie má trvať 7 mesiacov.
V rámci projektu je plánovaná rekonštrukcia chodníkov pre peších, rekonštrukcia osvetlenia, sadové úpravy bezprostredne v okolí cyklotrasy, presun autobusovej zastávky z miesta pred Zimným štadiónom na miesto oproti jestvujúcej autobusovej zastávke na druhej strane ulice a prebudovanie kontajnerovísk na nové, veľkokapacitné kontajnerovisko v súlade s moderným trendom budovania polozapustených zberných nádob v Trnave.
Celkové investičné výdavky projektu v zmysle predloženej projektovej dokumentácie predstavujú 475 366 eur.
Oprávnené výdavky pre projekt (investičné aj podporné aktivity) predstavujú 406 511 eur. Povinné minimálne spolufinancovanie projektu z rozpočtu mesta predstavuje sumu zodpovedajúcu 5 % celkových oprávnených výdavkov pre projekt, čo je 20 326 eur.
„Neoprávnenými výdavkami pre projekt, ktoré sú v rozpočte stanovené vo výške 80 695 eur, sú predovšetkým sprievodné alebo dodatočné stavebné úpravy. Neoprávnené výdavky pre projekt spolu s 5 %-ným spolufinancovaním oprávnených výdavkov budú hradené z rozpočtu mesta Trnava,“ konkretizuje mestská samospráva.
Špačinská ulica
FOTO: Mesto Trnava
Cyklotrasa na Špačinskej ulici je situovaná v úseku od Rybníkovej po Kukučínovu ulicu v dĺžke približne 500 metrov.
Cyklocesta s chodníkom pre peších bude napojená na už existujúci chodník a cestičku pre cyklistov na Rybníkovej ulici a pokračovať bude až po okružnú križovatku s Kukučínovou ulicou. Nové komunikácie budú vedené v smere od Rybníkovej po ľavej strane.
Cyklochodník bude od áut oddelený pomocou cestného obrubníka s prevýšením 12 centimetrov. Cestička pre cyklistov je navrhnutá v šírke 2,5 metra, povrch bude tvoriť červený asfaltobetón.
Celkové investičné výdavky projektu v zmysle predloženej projektovej dokumentácie predstavujú 497 980 eur.
Oprávnené výdavky pre projekt (investičné aj podporné aktivity) predstavujú 512 919 eur. Povinné minimálne spolufinancovanie projektu z rozpočtu mesta Trnava predstavuje sumu zodpovedajúcu 5 % celkových oprávnených výdavkov pre projekt, čo je 25 646 eur.
Ulož ako PDF