Radnica hľadá poskytovateľa mestskej autobusovej dopravy na desať rokov za vyše 24 miliónov eur bez DPH
*AKTUALIZOVANÉ
Radnica zverejnila súťažné podklady tendra na poskytovanie Mestskej autobusovej dopravy (MAD) v Trnave na obdobie desiatich rokov.
Mesto Trnava vyhlásilo verejnú súťaž na zabezpečenie mestskej autobusovej dopravy za určené základné cestovné podľa potrieb dopravnej obslužnosti mesta Trnava.
Zmluvu s prípadným víťazným dopravcom chce radnica podpísať na 10 rokov. Predpokladaná hodnota zákazky je 24 380 000 eur bez DPH.
Táto hodnota je stanovená z plnení predchádzajúcich rokov na sumu 2,12 € za 1 vozokilometer.
Mesto odhaduje, že za desať rokov bude realizovaných 11,35 milióna vozokilometrov.
Ilustračné foto
Predmetom zákazky je aj možná opcia, ktorá zahŕňa možnosť uzatvorenia zmluvy aj zo strany obce Biely Kostol. „Neuzatvorenie zmluvy zo strany obce Biely Kostol však nebude mať žiadny dopad na verejné obstarávanie realizované mestom Trnava,“ približuje sa v súťažných podkladoch.
Mesto Trnava bude aj naďalej požadovať poskytovanie mestskej autobusovej dopravy na 13 linkách, ktoré pozostávajú zo šiestich nosných, štyroch doplnkových a troch školských liniek.
Z dôvodu, že 6 nosných liniek je najviac využívaných a teda generuje väčší podiel príjmov, sa mesto rozhodlo, že zákazku nerozdelí na časti. Uchádzači teda musia predložiť ponuku na celý predmet zákazky, teda na poskytovanie služby na všetkých linkách, aj tých menej výnosných, či dokonca stratových..
„Na strane verejného obstarávateľa existuje obava, že súťaž by sa v prípade rozdelenia na časti zo strany uchádzačov sústredila na získanie práva na prevádzku iba nosných liniek. Pričom mesto Trnava musí zabezpečovať verejnú osobnú dopravu vo všetkých častiach mesta, aj v tých, ktoré sú menej intenzívne využívané, a tým aj menej výnosné, čo sa týka príjmov z cestovného a celkovej efektivity pri nutnosti celoročnej prevádzky. Výnosy z cestovného nepokrývajú náklady na celú prevádzku MAD. Rozdelenie zákazky na časti by spôsobilo, že o niektoré linky (väčšinu) by uchádzači nemuseli mať záujem a ponuky by predložili len na ‚nosné‘ linky,“ vysvetľuje mesto Trnava.
Dôvodom na vyhlásenie verejnej súťaže v tejto forme je aj skutočnosť, že po rozdelení siete MAD a pri fungovaní viacerých dopravcov by bolo nutné vybudovať akési dispečerské centrum.
„Náklady na takéto centrum by presiahli rozpočtové možnosti verejného obstarávateľa, ktoré sú už dnes obmedzené. Tieto náklady by museli zahŕňať náklady na prácu niekoľkých vysokokvalifikovaných osôb, náklady na informačné systémy slúžiace na monitoring, clearing a vykazovanie výkonov viacerých dopravcov, náklady na zabezpečenie clearingového pracoviska a podobne,“ zdôrazňuje trnavská radnica.
Lehotu na predkladanie ponúk uchádzačov stanovilo mesto do 2. júna 2019, otváranie ponúk má prebehnúť o deň neskôr.
Ulož ako PDF