Zapojte sa s kolegami do súťaže Do práce na bicykli 2019
Máj v Trnave už tradične patrí kampani Do práce na bicykli. Tisícky záujemcov chodia od 1. do 31. mája 2019 do práce a späť na dvoch kolesách a zapisujú si najazdené kilometre. Výsledky sa hodnotia na mestskej i celoslovenskej úrovni a tí najlepší môžu za svoju snahu získať hodnotné ceny. Aj tých ostatných však teší pocit, že spravili niečo pre svoju kondíciu a zároveň ušetrili naše ovzdušie od množstva kilogramov oxidu uhličitého (CO2).
Registrácia do súťaže je možná do 5. mája 2019. Na webstránke dopracenabicykli.eu sa prostredníctvom online formulára prihlasujú dvoj- až štvorčlenné tímy pod hlavičkou svojho zamestnávateľa.
Aj tento rok sa k nim, samozrejme, pridávajú zamestnanci Mesta Trnava.
Vlani boli rekordne úspešní – za naše mesto súťažilo spolu 367 cyklistov v 113 tímoch, ktorí najazdili 58 606,42 km, a dostali tak Trnavu na 8. miesto vo finálnom poradí slovenských miest a obcí. Pre životné prostredie to znamenalo ušetrených 14 785,64 kilogramov CO2.
„Tento rok si trúfame na ešte lepšie umiestnenie. Na dochádzanie do práce počas súťaže je, samozrejme, možné využívať aj zdieľané mestské elektrobicykle, preto veríme, že sa počet zapojených ľudí zvýši aj o tých, ktorí nemajú vlastný bicykel,“ hovorí Ľubica Miksádová z odboru vzdelávania, športu a kultúry Mestského úradu v Trnave, ktorá je koordinátorkou kampane za naše mesto.
Prečo by mali trnavské firmy podporiť svojich zamestnancov v súťažení a zapojiť sa do kampane?
Okrem spokojnejších zamestnancov sa odprezentujete ako moderná a spoločensky zodpovedná organizácia a môžete dokonca ušetriť financie.
Celý zoznam výhod dochádzania do práce na bicykli nájdete na oficiálnej stránke organizátora.
Aby sa o súťaži dozvedelo čo najviac pracovníkov a mali motiváciu prihlásiť sa, môžete spraviť niektorý z nasledovných krokov:
– rozpošlite hromadný e-mail s výzvou na vytvorenie 2- až 4-členných tímov z radov zamestnancov, ktorí sa následne zaregistrujú do systému kampane na stránke dopracenabicykli.eu. Ak by ste chceli spraviť súťaž medzi zamestnancami, odporúča sa zvoliť jednotnú veľkosť tímov, napr. iba 4-členné tímy, aby boli podmienky vo všetkých tímoch totožné a údaje sa dali porovnávať
– vyberte zamestnanca, ktorý bude mať na starosti koordináciu kampane v rámci vašej spoločnosti, bude kontaktovať svojich kolegov s výzvou na zapojenie sa a informovať ich o priebehu súťaže
– spravte z kampane svoju firemnú súťaž a na jej konci oceňte najlepších alebo vyžrebujte výhercov cien
– motivujte zamestnancov tým, že v prípade registrácie získajú malú odmenu (svetlo na bicykel, sada náradia na bicykel a pod.).
Ulož ako PDFSúťažné kategórie (samostatne v rámci mesta i celoslovensky):
1. najväčší počet najazdených kilometrov (tím a jednotlivec)
2. najväčší počet jázd (tím a jednotlivec)
3. bonusová kategória – žrebovanie jedného výhercu spomedzi všetkých súťažiacich, ktorí absolvovali aspoň 2/3 ciest do práce a z práce na bicykli v monitorovanom období, alebo počas súťaže na bicykli prešli minimálne 500 kilometrov.