Outlet vo Voderadoch v prvom kole nevydražili, neprihlásil sa žiadny záujemca
V prvom kole dražby skrachovaného voderadského One Fashion Outlet sa 4. júla 2019 nenašiel žiaden záujemca, ktorý by ponúkol aspoň minimálnu vyvolávaciu sumu 10 miliónov eur.
Ako informujú Hospodárske noviny, v prvom kole dobrovoľnej licitácie sa nenašiel nikto, kto by o outlet mal záujem.
Zakrátko, možno už v priebehu augusta, by sa malo uskutočniť druhé kolo dražby.
Za akú minimálnu ponukovú cenu sa bude dražiť v druhom kole, zatiaľ nikto nevie.
Outlet vo Voderadoch
Najväčšie outletové centrum na Slovensku otvorili 30. októbra 2013, výstavba One Fashion Outlet začala v novembri 2012.
Prevádzkovateľ One Fashion Outlet mal s fungovaním a financovaním chodu centra problémy už v pomerne krátko po otvorení a neskôr požiadal súdy o reštrukturalizáciu. Veritelia dali vo februári 2017 prevádzkovateľovi druhú šancu, keď schválili ozdravný plán a rok a pol na to, aby našiel investora.
Spoločnosť One Fashion Outlet 1 požiadala v roku 2018 súdy o vyhlásenie bankrotu a projekt skončil v dražbe. Najväčším veriteľom je VÚB Banka s pohľadávkami vo výške takmer 14 miliónov eur.
„V súčasnosti je objekt vo veľmi dobrom stave. Infraštruktúra objektu pozostáva z dvoch hlavných budov, ku ktorej prislúcha takmer 2500 parkovacích miest, v strede objektu je lokalizované jazierko uprostred ktorého sa nachádzajú priestory, kde bola prevádzkovaná kaviareň. Objekt je kompletne vybavený a vhodný pre prevádzkovanie obchodných, reštauračných a voľnočasových prevádzok. Daný objekt sa draží ako celok,“ popisuje objekt outletu dražobná spoločnosť.
Outletové centrum sa nachádza v katastri Voderád na parcelách s celkovou výmerou takmer 110 000 metrov štvorcových.
Náklady na prevádzku objektu vrátane dane z nehnuteľností, poistenia, údržby či stráženia udáva dražobná spoločnosť vo výške 108-tisíc eur ročne.
V outletovom centre na nachádzajú desiatky priestorov pre obchody a služby na ploche takmer 15-tisíc metrov štvorcových, k nim prislúchajú sklady a zázemie.
Vlastník centra oslovil podľa vlastných vyjadrení viac ako 200 subjektov z celého sveta. Ako sa však ukázalo, bez úspechu.
One Fashion Outlet počas svojho takmer päť rokov trvajúceho pôsobenia nedokázal pritiahnuť pravidelne väčšie počty zákazníkov. Aj napriek výbornej polohe neďaleko diaľnice D1 a pomerne blízko od Bratislavy.
Prevádzkovateľ predpokladal ročnú návštevnosť na úrovni 1,5 až 2 milióny zákazníkov, k týmto číslam sa však nikdy nepodarilo priblížiť.
Ešte počas výstavby projektu hovoril investor aj o realizácii druhej fázy so zameraním na relax a zábavu, tieto plány sa však nenaplnili.
Investičné náklady na realizáciu projektu dosiahli približne 30,5 milióna eur.
Ulož ako PDF