Mesto si nechá vypracovať štúdiu prvej etapy západného prepojenia medzi Hrnčiarovcami, B. Kostolom a Ružindolom
Mesto si nechá vypracovať štúdiu prvej etapy západného dopravného prepojenia Trnavy. Obchvat by mal v prvej fáze prepojiť Hrnčiarovce nad Parnou, Biely Kostol a Medziháj pri Ružindole.
Štúdia západného dopravného prepojenia Trnavy počíta v budúcnosti s prepojením cesty I. triedy medzi Trnavou a Bohdanovcami až po cestu I. triedy medzi Trnavou a Cíferom.
Prvá etapa má podľa návrhu vypracovaného Odborom územného rozvoja a koncepcií spojiť Hrnčiarovce nad Parnou, Biely Kostol a vyústiť má pri Medziháji neďaleko Ružindola.
Plnou červenou farbou je zakreslená 1.etapa dopravného prepojenia (kliknutím zväčšite)
ZDROJ: Mesto Trnava
Vypracovaná štúdia má navrhnúť umiestnenie budúcej komunikácie, definovať jej základné parametre, umiestnenie križovatiek, konkretizovať potrebné zábery pozemkov a rámcovo priblížiť rozpočet takejto investičnej akcie.
Dĺžka navrhovanej prepojovacej komunikácie z Hrnčiaroviec nad Parnou po cestu pri Ružindole je približne 5,5 kilometra.
Súčasťou zámeru je aj napojenie Bieleho Kostola z Rekreačnej ulice.
Železničnú trať Trnava – Bratislava medzi Hrnčiarovcami a Kočišským by mal preklenúť most.
Primátor Peter Bročka na jar 2019 naznačil, že radnica bude do budúcnosti presadzovať práve toto dopravné prepojenie na úkor v minulosti uvažovaného preklenutia areálu bývalej TAZ-ky cestou od IBV Kamenný mlyn pri cintoríne, smerom k bývalého depu, ponad železnicu a areál TAZ.
Bročka poznamenal, že mesto už rokovalo aj so Železnicami SR o vybudovaní mosta nad železničnou traťou neďaleko Kočišského.
Západné prepojenie by v budúcnosti malo uľahčiť cestovanie aj vodičom, ktorí cestujú z Trnavy, B. Kostola či Ružindola do Bratislavy po diaľnici D1.
Trnavskí vodiči najmä z Prednádražia, Špíglsálu a nových rezidentských štvrtí Za traťou či pri cintoríne by sa tak západným obchvatom s napojením na cestu Hrnčiarovce – D1 vyhli najmä v ranných či podvečerných dopravných špičkách zdĺhavému prejazdu mestom.
Zakreslenie 1. a 2. etapy dopravného prepojenia (kliknutím zväčšite)
ZDROJ: Mesto Trnava
Ulož ako PDF