Aj v škole sa môžu deti naučiť ako správne zasadiť strom
V Trnave vznikne jeden z ôsmych regionálnych poradných výborov Stálej konferencie aktérov vo vzdelávaní (SKAV). Z celého regiónu sa sformuje skupina odborníkov, ktorí budú zbierať inovácie na školách a podporovať zdieľanie skúseností a zároveň dávať spätnú väzbu pre tvorbu legislatívy a vzdelávacích politík.
Toto prepájanie aktérov organizuje projekt Deti nepočkajú.
Jedným z členov tímu je aj Trnavčan Martin Brestovanský pôsobiaci na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave. Brestovanský je aj členom Komisie školstva a vzdelávania pri MsZ v Trnave.
V najbližších mesiacoch pracuje na aplikačnom výskume, snahou ktorého je identifikovať proaktívne školy na celom Slovensku.
VIDEO:
„Práve v trnavskom regióne sme nakrúcali ďalší spot projektu Deti nepočkajú. Spotom chceme priblížiť témy vzdelávania širokej verejnosti. Tentokrát nám vysvetlili ‚ako veci fungujú‘ bratia Matúšovci a ich mama novinárka Zuzana Matúšová Girgošková, známa ako blogerka a permakultúrna dizajnérka,“ priblížila PR konzultantka projektu Kristína Strapcová.
Deti Matúšovcov sa vzdelávajú v domácom prostredí a do školy chodia len na polročné preskúšanie.
V spote Zuzana Matúšová Girgošková vyjadrila aj prianie, akú školu by dopriala deťom na Slovensku:
„V škole by sa mali deti učiť nie len to, čo je fotosyntéza, ale aj to ako posadiť strom. (…) Mali by sa učiť nie len o Napoleonských vojnách, ale ako doviesť k mieru tie naše vojny, ktoré denne žijeme, či už medzi kamarátmi, alebo neskôr v manželstve. Škola by mala byť jednoducho praktickejšia a prinášať také informácie, ktoré deti vedia uplatniť v ich reálnom živote.“
Projekt Deti nepočkajú prepája aktérov z celého trnavského kraja. Tak ako aj v iných krajoch na Slovensku. Jadro stálej konferencie (SKAV) by mali tvoriť najmä angažovaní, proaktívni ľudia, riaditelia, učitelia, odborníci, podnikatelia či rodičia.
A samozrejme iniciátori inovácií z tretieho sektora. Súčasťou projektu je preto aj aplikačný výskum, ktorého cieľom je identifikovať proaktívne školy na Slovensku, aby sa tie stali lídrami zmeny vzdelávania zdola.
Ulož ako PDF