reklama

For those who revel in the thrill of gambling, the article provides an enticing overview of 1Win, an online casino that seems to cater to every whim of the enthusiast. From the vast selection of games, including slots, poker, and roulette, to the adrenaline-pumping sports and esports betting options, it's a gambler's paradise. The convenience of swift deposits and withdrawals adds to the allure, ensuring that the action never stops. The welcome bonus, a whopping 500% on the first deposit, is a cherry on top, significantly enhancing the betting power right from the start. 1win Casino stands out not just for its game variety but for its commitment to security, backed by a Curacao license. This combination of entertainment, convenience, and trustworthiness makes it a standout choice for seasoned players looking for a new arena to test their luck and strategy.

J'ai récemment lu un article sur Cheri Casino et, en tant que novice dans le monde du jeu en ligne, j'ai trouvé cela très instructif. Le processus d'inscription semble simple et sécurisé, nécessitant des informations vérifiables, ce qui me rassure quant à la protection de mes données personnelles. Ce qui m'attire particulièrement, c'est la variété des jeux proposés. Savoir que je peux choisir parmi plus de 800 jeux, y compris des machines à sous et des jeux de table, rend ce casino particulièrement tentant. cheri-casino.fr mentionne aussi la compatibilité mobile, ce qui est un grand plus pour moi car j'utilise souvent mon smartphone pour me divertir. Les promotions hebdomadaires et le bonus de bienvenue sont attrayants, bien que je doive admettre que je suis un peu intimidé par les exigences de pari. Cependant, l'article a éveillé mon intérêt et m'a donné envie d'explorer davantage le monde des casinos en ligne.

Having no prior experience with online betting, I was intrigued by the review of 4rabet. The platform's emphasis on being user-friendly and offering a variety of betting options makes it seem like a welcoming place for beginners like myself. The fact that it caters specifically to the Indian audience, with a focus on cricket, adds a local flavor that I appreciate. The review also touches on the app's extensive sports selection and casino games, which suggests that there's plenty to explore beyond just betting on sports. What's more, the mention of bonuses and promotions gives the impression that 4rabet values its users and looks to enhance their experience wherever possible. It's reassuring to read about the platform's dedicated customer support, highlighting their commitment to user satisfaction. For anyone curious about online betting but unsure where to start, the article on 4Rabet India seems like a helpful resource.

Výstava v múzeu ukáže veľkú zbierku tradičných šúpoľových figúrok a kompozícií

Západoslovenské múzeum v Trnave sprístupní v nedeľu 1. decembra 2019 výstavu Remeslá v šúpolí. Autorkou výstavy je Antónia Dvorščíková, spolutvorcami sú Peter Chmela a Občianske združenie ReAnimare.

Ľudová umelkyňa Antónia Dvorščíková z Praznova pri Považskej Bystrici sa zaoberá výrobou figúrok zo šúpolia. Tvorí buď samostatné figúrky, ktoré sa môžu používať aj ako ozdoby na stromček, napríklad anjelov, alebo z figúrok tvorí celé kompozície.

Tie kombinuje s drevenými doplnkami. Časom sa sústredila na zobrazovanie činností spojených so životom ľudu na vidieku, remeslami či kompozície spojené s tradičnými sviatkami.


Ukážka výrobkov A. Dvorščíkovej

O pracovnom postupe hovorí sama autorka: „Na zhotovenie jednoduchej šúpoľovej bábiky používam kukuričné šúpolie, nite, lepidlá, drevo, textil, polystyrénové guľky. Ja si preberám kukuričné šupy, robím asi desať figúrok naraz, natriedim si šupy na rukávce a iné časti figúrky. Potom si šupy namočím do vody. Ak je jednoduchšia figúrka, výroba trvá približne 20 minút. Figúrky putujú svetom ako darčeky.“

Na výstave Remeslá v šúpolí sa nachádzajú kompozície z figúrok, ktoré znázorňujú mnoho prác z minulosti, autorka sa nechala inšpirovať slovenským folklórom.

„Výrobe šúpoľových bábik sa venujem od roku 1971. Začala som to robiť ako zamestnanie. Keď som ostala na dôchodku, začala som stvárňovať tieto remeslá. Chcela som, aby deti vedeli, čo sa robievali naši rodičia. Som dosť stará a pamätám si, čo sa robievalo na dedine počas roka,“ spomína Antónia Dvorščíková.

Svoje výrobky prezentovala aj na výstavách v Kysuckom múzeu v Čadci, Považskej Bystrici, Ilave, Rajci, Hornej Marikovej, Bohuniciach, Lednici, Streženiciach, Považskej Teplej, Dulove, Praznove, Mikušovciach, v Sv. Jure. Zúčastnila sa aj výstavy EXPOTOUR v Bratislave a v Srbsku.

Expozícia z jej prác sa nachádza v Centre voľného času v Púchove. Minulý rok otvorila vlastnú expozíciu s názvom Rok na dedine v svojom dome v Praznove.

Autorka svojou kolekciou zobrazujúcou tradičné remeslá a práce na dedine zaujala Trnavčana Petra Chmelu z Občianskeho združenia ReAnimare a Živé regióny, ktorý časť jej tvorby odkúpil.

„Keď som po prvýkrát objavil pani Dvorščíkovú na výstave cestovného ruchu v Bratislave, hneď mi učarovali jej šúpoľové kompozície. Boli iné ako u ďalších výrobcov. Mala podrobne zachytené remeslá a staré práce či sakrálne motívy ako Sedembolestná Panna Mária a iné. Neskôr vyrobila kompletnú krížovú cestu a Poslednú večeru. Považujem to za jedinečné dielo na Slovensku,“ uviedol Chmela.

Výstava v koncertnej sále Západoslovenského múzea v Trnave potrvá do 31. januára 2020.

Ulož ako PDF
Napísal 26. novembra 2019 7:23. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Pozvánky, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.