Aké sú zámery trnavskej radnice v oblasti dopravy na rok 2020?
Výdavky na dopravu v roku 2020 predpokladá mesto Trnava na úrovni 5,8 milióna eur. Najväčšou položkou v rozpočtovom programe doprava je úhrada za prevádzkovanie Mestskej autobusovej dopravy v predpokladanej výške 2,2 milióna eur.
Bežné výdavky v oblasti dopravy sú v rozpočte na rok 2020 stanovené v objeme 850-tisíc eur.
Na bežné opravy a údržbu poškodených miestnych komunikácií a parkovacích plôch je vyčlenených 250-tisíc eur, na opravy chodníkov 100-tisíc eur.
Ďalších 100-tisíc eur plánuje radnica použiť na údržbu a opravu vodorovného a zvislého dopravného značenia, 243-tisíc eur je pripravených na ukončenie poslednej etapy sanačných prác lávky na Starohájskej ulici v úseku ramena lávky pri budove polície.
Z bežných výdavkov sa počíta so sumou 40-tisíc eur na čistenie uličných vpustov, rigolov, odvodňovacích žľabov a doplnenie bezpečnostných mreží, 20-tisíc eur predstavujú výdavky na prevádzku inteligentných dopravných systémov, suma 22-tisíc eur na úhrady paušálnych nákladov na činnosť cestnej svetelnej signalizácie.
Finančné výdavky na bikesharing – servis a údržbu elektrobicyklov, administratívne zabezpečenie prevádzky a propagačné aktivity projektu – stanovilo mesto v budúcom roku na 40-tisíc eur.
Ilustračné foto
Výdavky z vlastných zdrojov
Na kapitálové výdavky z vlastných zdrojov mesta Trnava je v oblasti dopravy na rok 2020 vyčlenených 658-tisíc eur.
Suma 150-tisíc eur je určená na výdavky na nevyhnutné rekonštrukcie povrchov ciest a chodníkov, 70-tisíc je predpokladaný doplatok za práce na rekonštrukcii Kukučínovej ulice, ktoré budú ukončené v budúcom roku.
Rozpočet počíta aj so sumou 70-tisíc eur na nákup bicyklov pre bikesharingový systém.
Plánované rozšírenie nových zón s regulovaným parkovaním si vyžiada aj nákup nových automatov do parkovacieho systému, v rozpočte je navrhnutá suma 200-tisíc eur.
V budúcom roku si chce radnica nechať vypracovať viacero projektových dokumentácií: na obslužnú komunukáciu v Modranke, rekonštrukciu miestnej komunikácie a vybudovanie cestičky pre cyklistov Botanická ulica a Ovocná ulica, okružnej križovatky Bratislavská – Coburgova, cestičky pre cyklistov na Kamennej ceste od Kamenného mlyna po Rekreačnú ulicu v Bielom Kostole, prepojovacieho cyklochodníka medzi lávkou na Starohájskej ulici a cyklotrasou za Daňovým úradom, v roku 2020 chce mesto vypracovať aj projektovú dokumentáciu pre komplexné riešenie úseku chodníka od ulice Tajovského po Bottovu okolo Strednej odbornej školy obchodu a služieb a ZŠ s MŠ na ulici Kornela Mahra.
V rozpočte sú vyčlenené finančné zdroje aj na vypracovanie projektovej dokumentácie cyklocesty v Beethovenovom parku či lávky pre peších a cyklistov pri ZŠ s MŠ Modranka.
Úhrada dopravcovi za prevádzkovanie Mestskej autobusovej dopravy je v rozpočte stanovená na 2,2 milióna eur. Ide o medziročný nárast o 700-tisíc eur, radnica však verí, že po rokovaniach so zástupcami dopravnej spoločnosti sa mestu napokon podarí dohodnúť nižšiu úhradu.
Výdavky na projekty z eurofondov a grantových zdrojov
Približne dva milióny eur plánuje mesto Trnava v roku 2020 vynaložiť na investičné akcie, ktoré sú z veľkej časti spolufinancované z externých zdrojov.
Vyše 600-tisíc eur je určených na vypracovanie analytického dokumentu Plán udržateľnej mobility krajského mesta Trnava a jeho funkčného územia, z vlastných peňazí zaplatí mesto 126-tisíc.
Finančné prostriedky budú v rámci kapitálových výdavkov vynaložené na analytickú časť prípravy strategického dokumentu, počiatočný zber údajov o stave dopravnej infraštruktúre na území, prípravu a samotnú realizáciu rozsiahlych dopravných prieskumov a následné spracovanie dopravného modelu a návrhu opatrení v oblasti dopravy.
V budúcoročnom rozpočte sú uvedené aj výdavky na automatický parkovací dom pre bicykle za 623-tisíc eur, 123-tisíc je z mestských zdrojov.
Na budúci rok chce mesto vybudovať cyklocestu na Saleziánskej ulici za 442-tisíc eur (85-tisíc vlastné zdroje), cyklochodník na Bučianskej ulici, ktorý je krátko pred kolaudáciou, bude stáť 291-tisíc eur, z toho 88-tisíc predstavujú vlastné zdroje.
Ulož ako PDF