Pobočky Slovenskej pošty budú tri dni zatvorené, dostupné nebudú ani žiadne poštové služby
Od piatkového večera 3. januára o 20. hodine do ranných hodín v utorok 7. januára 2020 budú celoplošne zatvorené všetky pobočky Slovenskej pošty.
V čase od 20:00 hod v piatok 3. januára 2020 do utorka rána 7. januára 2020 sa uskutoční rozsiahla údržba informačných systémov Slovenskej pošty, pôjde o presun existujúceho dátového centra do nových priestorov.
„Táto údržba informačných systémov je naplánovaná počas víkendu a štátneho sviatku, kedy je štandardne viac ako 85% pobočiek Slovenskej pošty mimo prevádzky a v súlade s poštovými podmienkami a licenciou Slovenská pošta nedoručuje zásielky,“ informuje Slovenská pošta v tlačovej správe.
V tomto období budú všetky informačné systémy Slovenskej pošty vypnuté a nebudú dostupné žiadne poštové služby, BalíkoBOXy, funkcionality mobilnej aplikácie ani internetová stránka Slovenskej pošty.
„Zároveň budú celoplošne všetky pobočky Slovenskej pošty zatvorené, pričom v tomto termíne ide len o 223 pôšt. Všetky služby, ktoré Slovenská pošta štandardne poskytuje, budú znovu dostupné od utorka rána 7. januára 2020, a to v závislosti od obnovy prevádzky dátového centra,“ uviedla Eva Rovenská, hovorkyňa Slovenskej pošty.
Ilustračné foto
Dočasná odstávka poštových služieb nemá vplyv na termíny vyplácania dôchodkov, nakoľko sa uskutoční počas víkendu a sviatku, kedy sa štandardne dôchodky nedoručujú.
Dôchodcom, ktorí majú štandardný výplatný termín dôchodku 4. dňa v mesiaci, bude dôchodok vyplatený v piatok 3. januára 2020, nakoľko 4. januára je víkend.
Tým dôchodcom, ktorí majú štandardný výplatný termín dôchodku 6. dňa v mesiaci, bude dôchodok vyplatený v utorok 7. januára, nakoľko 6. januára 2020 je štátny sviatok.
Slovenská pošta priniesla v roku 2019 ďalšie moderné služby pre verejnosť a zamestnancov. Stratégia „Pošta 2020“, predstavená vedením Slovenskej pošty v septembri 2018, buduje poštu modernú a efektívnu. Doposiaľ priniesla ľuďom mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, viac BalíkoBOXov, platbu kartou na pobočkách pôšt, platbu faktúr cez QR kód či efektívnejšiu prevádzku vďaka väčšiemu počtu pobočiek s vyvolávacím systémom a wifi pripojenia zadarmo.
„Pripravujeme pre zákazníkov aj pilotné doručovanie vo večerných hodinách, ďalšie rozšírenie siete a funkcionalít BalíkoBOXov, platbu kartou u kuriérov. Zvýšený komfort v doručovaní zásielok pocítia zákazníci aj vďaka modernému logistickému centru vo Zvolene s plne automatizovanými triediacimi linkami,“ pripomína Rovenská.
Procesy, ktoré eviduje zákazník pred poštovou priehradkou, sú automatizované a prepojené informačnými systémami IT infraštruktúrou cez celé Slovensko. Ide o sieť vyše 1500 pobočiek a niekoľko desiatok ďalších útvarov Slovenskej pošty. Všetky elektronické služby sú zabezpečované cez informačné systémy, ktoré sa sústreďujú v dátovom centre Slovenskej pošty. Pôvodné dátové centrum bolo vybudované pred dvadsiatimi rokmi.
„Modernizácia služieb a teda aj ich procesov so sebou priniesli potrebu rozsiahlej technickej údržby IT spojenej s vybudovaním efektívnejšieho dátového centra a presunom existujúcich zariadení do nových priestorov a prevádzky,“ uvádza sa na záver v tlačovej správe Slovenskej pošty.
Ulož ako PDF