Štefánikova ulica má fungovať bez áut pre verejnosť, v podobnom režime ako Hviezdoslavova. Mesto však najprv musí postaviť nové parkovisko
Trnavská radnica výhľadovo už roky uvažuje s rekonštrukciou Štefánikovej ulice. Prirodzene, aj v tejto lokalite umiestnenej v Centrálnej mestskej zóne (CMZ) platia viaceré zásady.
Súčasné vedenie mesta má za cieľ – ako tomu bolo aj v iných častiach historického centra vo vnútornom okruhu hradieb – upokojovať a postupne regulovať automobilovú dopravu. Výnimkou nie je ani Štefánikova ulica.
Ako poznamenal bývalý vedúci Odboru územného rozvoja a koncepcií na Mestskom úrade v Trnave Tomáš Guniš na decembrovej schôdzi zastupiteľstva pred schvaľovaním návrhu Všeobecne záväzného nariadenia (VZN), ktorým sa dopĺňalo niekoľko jednotlivých VZN o územnom pláne centrálnej mestskej zóny Trnava, v pripomienkovom konaní schvaľovacieho procesu prebehla na tému riešenia dopravy na Štefánikovej „veľká diskusia“.
Štefánikova ulica
Ilustračné foto
„Mestské centrum je realtívne malé a je pohodlne obslúžiteľné peši či na bicykli, alebo je možné zaparkovať na niektorých miestach v centre a nie je nutné, aby centrum ako také bolo tranzitné,“ uviedol Guniš.
Mesto sa podľa jeho slov snaží vytvárať v centre viac pobytových a pokojných plôch.
„A to tým spôsobom, že obmedzujeme dopravu, ako napríklad na Halenárskej a Hollého ulici, kde sú spomaľovacie prahy. V úseku od základnej školy po arcibiskupský úrad by mala vzniknúť pešia zóna. Ešte výraznejším upokojujúcejším zásahom by mala byť Štefánikova ulica,“ poznamenal T. Guniš.
Mesto Trnava na Štefánikovej ulici navrhuje istú formu pešej zóny za špecifických podmienok. „Je to porovnateľné s režimom na Hviezdoslavovej ulici,“ ilustroval.
Uplatniť zvažovaný model blížiaci sa tomu Hlavnej ulici, kde je vytvorená pešia zóna, by bol na Štefánikovej ulici podľa Guniša ťažko realizovateľný.
„Hlavná ulica je obslúžiteľná zo zadnej časti objektov, ale Štefánikova ulica túto možnosť nemá. Preto bude ponechaný za určitých podmienok istý prístup vozidiel pre rezidentov a majiteľov objektov, ale nebude tam možný vjazd ani parkovanie pre ostatnú verejnosť,“ priblížil Tomáš Guniš, ktorý na konci roka odišiel z funkcie vedúceho Odboru územného rozvoja a koncepcií na Mestskom úrade v Trnave.
Mesto v rámci prerokovacieho procesu komunikovalo s vlastníkmi objektov na Štefánikovej a podľa Guniša „bolo dosť čo vysvetľovať“.
Ako ďalej uviedol, Okresný úrad v Trnave prihliadol na pripomienky majiteľov domov a mesto Trnava zaviazal, aby pred zavedením reorganizácie dopravy na Štefánikovej ulici vytvorilo nové záchytné parkovisko na Rybníkovej ulici.
„Proces zmeny dopravy teda nebude prebiehať živelne spôsobom, že zrušíme parkovanie a ľuďia nebudú mať kde nechať autá,“ dodal.
Ulož ako PDF