Výroba v trnavskej automobilke PSA pokračuje v obvyklom režime
AKTUALIZOVANÉ:
Vo štvrtok 30. januára, po ukončení blokád autodopravcov, pokračuje výroba v štandardnom režime.
Štrajk autodopravcov komplikuje výrobu v trnavskej automobilke PSA.
Dôvodom sú zablokované kamióny s dielcami, ktoré zostali stáť na hraničných priechodoch.
Ako poznamenal pre agentúru TASR hovorca automobilky Peter Švec, situácia sa môže ďalej komplikovať.
Ilustračné foto
Výrobu áut v Trnave museli prerušilť v utorok 28. januára 2020 vo večerných hodinách.
Hoci fabrika je čiastočne predzásobená dielcami potrebnými na výrobu, viaceré kamióny so súčiastkami stáli najmä na hraniciach s Poľskom, ale aj s Českom a Maďarskom.
„Problém sa pre nás komplikuje aj tým, že nielen kamióny od dodávateľov k nám, ale aj kamióny k dodávateľom sa teraz nevedia dostať,“ priblížil pre TASR Švec.
Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) obnovila štrajk z dôvodu nesplnenia jej požiadaviek adresovaných Vláde SR.
„Vláda SR päť dní nekoná vo veci požiadaviek autodopravcov. Váhaním a otáľaním s riešením oprávnených požiadaviek autodopravcov vytvára vláda spoločenské napätie a zvyšuje možnosť hospodárskych škôd. UNAS je 24 hodín pripravená rokovať. Chceme len dôstojne žiť ako ľudia a nie ako štvaná zver vo vlastnej krajine,“ zverejnila únia vyhlásenie v stredu 29. januára predpoludním.
Autodopravcovia zároveň upozorňujú, že začnú etapovite organizovať protestné zhromaždenia v krajských mestách, prípadne v okolí významných vyrobných automobilových spoločností a spoločností výroby a distribúcie pohonných látok.
Vláda SR tvrdí, že požiadavka štrajkujúcich autodopravcov na zľavu z mýta je v rozpore s európskou legislatívou. „Členské štáty môžu zaviesť zľavy pod podmienkou, že nepresiahnu 13 % poplatku za infraštruktúru, aký platia rovnocenné vozidlá, ktoré nemajú nárok na zľavu alebo zníženie poplatku,“ vyhlásila vláda.
UNAS navrhuje, aby pri 5000 najazdených kilometroch ročne pri nákladných vozidlách do 12 ton predstavovala zľava z mýtneho 18 %, pri nájazde 50-tisíc kilometrov, mala by byť 26 percent a nákladné autá, ktoré za rok najazdia viac ako 60-tisíc kilometrov, by mala dostať zľavu 27%.
Ulož ako PDF