V ŽOS Trnava si šijú tvárové rúška pre zamestnancov sami, do konca týždňa ich ponúknu aj obyvateľom Trnavy
Krajčírske dielne ŽOS Trnava, ktoré zvyčajne pracujú na poťahoch pre osobné vlakové vozne od víkendu zmenili na šijacích strojoch strih. V rámci boja proti šíreniu nového vírusu sa rozhodli zabezpečiť pre zamestnancov a spolupracovníkov rúška z bavlnenej tkaniny vo vlastnej réžii.
„Denne ušijeme asi 400 rúšok. Do konca týždňa máme vybavených všetkých zamestnancov, spolupracovníkov a obchodných partnerov nachádzajúcich sa v areáli závodu. Prebytok plánujeme ponúknuť do našej železničnej lekárne a ďalším verejným zariadeniam,“ sľubuje výkonný riaditeľ trnavskej ŽOS-ky Zdenko Lančarič.
O možnosti zakúpiť si rúška bude spoločnosť zamestnancov informovať.
V ŽOS Trnava si šijú tvárové rúška sami
FOTO: ŽOS Trnava
„Fabrika už začiatkom mesiaca marec prijala prvé prísne opatrenia v boji so šírením vírusu, keď obmedzila vstup do fabriky externým návštevám, zrušila zahraničné služobné cesty a informovala zamestnancov o všeobecných opatreniach pre zamedzenie šírenia koronavírusu. Začiatkom tohto týždňa boli prijaté ďalšie prísne opatrenia vyplývajúce z aktuálnej mimoriadnej situácie v SR a to v podobe uzavretia jedálne, bufetu, umožnila taktiež vybraným zamestnancom prácu z domu, dezinfikuje exponované miesta vo výrobe a spoločenských priestoroch a zaviedla bezkontaktný vstup do areálu. Pohyb po areáli a v priestoroch celého závodu je možný len s prekrytím nosa a úst,“ uzatvára Zdenko Lančarič.
Ulož ako PDFINFO
ŽOS Trnava, a.s. je najväčšou dielňou na opravy železničných vozňov v strednej Európe. Spoločnosť vyrába nové nákladné železničné vozne, vykonáva revízie nákladných a osobných železničných vozňov, ich prestavby a modernizácie, opravy podvozkov, brzdových komponentov, ťahadlového a narážacieho ústrojenstva, výrobu a opravy dvojkolesí.
V súčasnosti v ŽOS Trnava a. s. pracuje viac ako 1400 zamestnancov. Spoločnosť ŽOS Trnava a. s. s obratom 100 mil. € každoročne zvyšuje podiel exportu pre privátnych zahraničných zákazníkov a v roku 2020 plánuje dosiahnuť jeho výšku na úrovni približne 80%, čo zo spoločnosti robí významného exportéra v oblasti železničného priemyslu.