Slovenská pošta v rámci preventívnych opatrení pozastavuje doručovanie niektorých zásielok do poštových schránok
Slovenská pošta v rámci preventívnych opatrení pozastavuje doručovanie niektorých zásielok do poštových schránok.
Slovenská pošta oznámila, že upravuje doručovanie úradných zásielok, poistených listov, doporučených listov „Do vlastných rúk“, „Doručenkou/eDoručenkou“, „Dobierkou“, ale aj zásielok zaťažených inými poplatkami.
Pošta pozastavuje ich doručenie na adresu doručovateľom, bude ich len oznamovať.
Tieto zásielky budú uložené na pobočkách pôšt a zákazník dostane do schránky oznámenie o uložení zásielky (tzv. žltý lístok). Pri službe elektronické oznamovanie zásielok zas elektronickú notifikáciu zaslanú na e-mail alebo SMS.
Ilustračné foto
Doručovanie obyčajných listových zásielok pokračuje ako doposiaľ. Zásielku doručovateľ vhodí do poštovej schránky.
V prípade, že sa zásielka nedá kvôli veľkosti vhodiť do schránky, bude uložená na pobočke pošty. Poštový doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky zákazníkovi v schránke.
Vydávanie vyššie uvedených druhov zásielok bude zabezpečené pri priehradke na poštách, pričom úložná lehota týchto, takzvaným oznámeným zásielkam je automaticky predĺžená o ďalších 14 kalendárnych dní, bez vyberania poplatku za službu.
Odberná lehota ostáva nezmenná, teda sa nepredlžuje, pre zásielky so skrátenou odbernou lehotou (s označením „Uložiť….dní) a zásielky so službou „Neukladať““, oznámila Slovenská pošta.
Ostatné doporučené zásielky bude Slovenská pošta doručovať vhadzovaním do domovej listovej schránky, pričom za deň doručenia sa bude považovať deň vhodenia takejto zásielky do schránky alebo uloženia zásielky v poštovom priečinku.
Do pobočiek Slovenskej pošty je povolený vstup len s použitím rúška, šálu, šatky, prípadne inej vhodnej alternatívy.
Ulož ako PDFZastavený predaj produktov:
* Poštovej banky a Poštovej poisťovne (s výnimkou poskytovania hotovostných a bezhotovostných operácií),
* Tiposu (s výnimkou výplaty výhier zo žrebov a číselných lotérií, dobíjania kreditov mobilných operátorov na vyžiadanie zákazníka),
* telekomunikačného operátora 4ka (s výnimkou dobíjania kreditov, predaja dobíjacích kupónov, výmeny SIM kariet a prijímania reklamácií zákazníkov),
* Ticketportálu,
* PostShopu