Inovatívna služba chatbot na webe trnava.sk automaticky odpovie na vaše otázky o novom koronavíruse
Trnavská samospráva spustila na svojej webstránke trnava.sk službu Covid.chat, ktorá má za cieľ sprístupniť dôležité informácie ohľadom koronavírusu a zároveň odľahčiť krízové linky. Ide o tzv. chatbot, teda program, ktorý formou automatizovanej online komunikácie odpovedá návštevníkom na vopred stanovené otázky. Stačí kliknúť na ikonu v pravej dolnej časti obrazovky počítača či mobilu a vybrať si z predvolených tém.
Covid.chat obsahuje pravidelne aktualizovanú databázu informácií o ochorení COVID-19 z oficiálnych zdrojov (Svetová zdravotnícka organizácia, Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky, Ministerstvo zdravotníctva SR, permanentný krízový štáb a ďalšie).
S dopĺňaním obsahu pomáhajú dobrovoľníci, pričom správy o aktuálnych opatreniach v Trnave pridáva priamo samospráva.
„S verejnosťou komunikujeme na rôznych platformách a aj týmto spôsobom chceme prispieť k tomu, aby mali ľudia rýchly a jednoduchý prístup k relevantným informáciám. Chatbot umožňuje dozvedieť sa pár kliknutiami o tom, čo nové sa v meste deje, ponúka tiež možnosť sebadiagnostiky a v neposlednom rade vyvracia rôzne mýty a hoaxy kolujúce o koronavíruse,“ hovorí primátor Peter Bročka.
Túto službu Mestu Trnava bezplatne poskytla spoločnosť bot.media.
„Reagujeme na aktuálnu situáciu, ktorá sa opakuje každý deň, a tou je preťaženosť kontaktných centier určených na poskytovanie telefonických informácií obyvateľom ohľadom koronavírusu,“ vysvetľuje Patrik Serbin, spoluzakladateľ bot.media.
„Chatbot dokáže automatizovať až 80 % opakujúcich sa otázok. Významne sa tým odbremení zahltený personál krízových liniek, aby sa ich pracovníci mohli venovať akútnym prípadom, ktoré potrebujú ich pozornosť.“
Služba Covid.chat je voľne dostupná. V prípade záujmu stačí jednoducho vložiť kód na webstránku.
(ts)
Chatbot nájdete v pravom dolnom rohu obrazovky