Rozhodnutia o dani z nehnuteľností, dani za psa a poplatku za odpad si Trnavčania nájdu v poštovej schránke
Trnavská samospráva v týchto dňoch distribuuje rozhodnutia o miestnych daniach. V čase pandémie ochorenia COVID-19 ich doručovatelia nenosia priamo do domácností, ale vhadzujú ich občanom do schránok, informuje mesto Trnava.
„Každoročne na Trnavčanov apelujeme, aby platby mestu uhrádzali online a vyhli sa tak čakaniu v rade pred pokladňou mestského úradu. Tento rok je to kvôli prevencii šírenia koronavírusu ešte dôležitejšie,“ povedala Želmíra Lackovičová, vedúca úseku správy daní odboru ekonomického MsÚ v Trnave.
Ilustračné foto
Namiesto státia v rade stačí poslať úhradu prostredníctvom bankového prevodu.
Na rozhodnutí je uvedené číslo účtu Mesta Trnava i QR kód.
Ten stačí naskenovať v príslušnej aplikácii smartfónu a úhrada je tak doslova záležitosťou na pár sekúnd.
Ulož ako PDFZ dôvodu častých otázok verejnosti uvádza mesto Trnava nasledovné informácie:
– Sadzba dane z nehnuteľností je v súlade so Všeobecne záväzným nariadením č. 529 rovnaká pre byty aj rodinné domy (1 €/m2).
– V rámci VZN č. 532, ktorým sa mení a dopĺňa VZN č. 526, je zjednotená aj výška poplatku za komunálny odpad pre bytové i rodinné domy (0,08 €/osoba/deň).
– Výška dane za psa sa oproti minulým rokom zaokrúhlením zvýšila na 35 eur.