Bezpečnosť cestujúcich, vodičov a zachovanie pracovných miest zostávajú pre spoločnosť ARRIVA prioritou aj po pandémii
Núdzový stav, vyhlásený v marci, bol ukončený v sobotu 13. júna 2020. Slovensko pandémiu zvládlo. Pre najväčšieho súkromného poskytovateľa dopravných služieb, spoločnosť ARRIVA na Slovensku, to bola jedinečná a mimoriadna skúsenosť. Prvoradá bola bezpečnosť cestujúcich, vodičov, prísne hygienické opatrenia a zodpovedný prístup zamestnancov i ústretová spolupráca s objednávateľmi dopravy.
Spoločnosť ARRIVA považuje bezpečnosť cestujúcich za prvoradú, a to nielen počas koronakrízy. „Verejná doprava musí zabezpečovať služby pre ľudí cestujúcich do práce aj v mimoriadnych situáciách. Povinnosťou je nastupovať vždy do autobusu s rúškom, resp. inou ochranou tváre. V tejto veci boli cestujúci veľmi disciplinovaní a drvivá väčšina našich cestujúcich prejavila ohľaduplnosť, za čo im ďakujeme. Ukazuje sa, že nielen modernizácia a komfort, ale aj bezpečnosť cestujúcich i vodičov vo verejnej osobnej doprave zostanú veľkými témami aj po skončení pandémie,“ uviedol generálny riaditeľ spoločností ARRIVA László Ivan.
Vodič s ochranným štítom
Foto: ARRIVA
V dôsledku prijatých zmien a opatrení počas pandémie zriadila ARRIVA na svojich stránkach špeciálnu sekciu LIVE, kde o aktuálnych opatreniach a zmenách aj naďalej informuje. Po prihlásení sa na odber noviniek na internetovej stránke spoločnosti, majú cestujúci možnosť dostávať aktuálne informácie online do svojich e-mailových schránok.
„Poďakovanie patrí objednávateľom dopravy – mestám a vyšším územným celkom – za spoluprácu počas uplynulých týždňov,“ povedal László Ivan a dodáva: „Počas mimoriadneho stavu sme sa sústredili na zaistenie zvýšenia bezpečnosti a ochrany zdravia našich cestujúcich i kolegov a plynulé pokračovanie verejnej dopravy. Nateraz sa nám podarilo udržať všetky pracovné miesta. K tzv. prekážke v práci sme pristúpili len v minimálnom rozsahu, finančné dopady situácie však budeme pociťovať dlhšie. Za spoločnosť ARRIVA predpokladáme stratu na úrovni vyše dvoch miliónov eur.“
Všetky spoločnosti ARRIVA na Slovensku prijali hneď v marci opatrenia na obmedzenie šírenia pandémie. Na zvýšenie bezpečnosti cestujúcich i vodičov zabezpečili popri ochranných pomôckach pre vodičov aj dôkladnú dezinfekciu vozidiel a ďalších priestorov.
Definfikovanie interiéru autobusu
Foto: ARRIVA
„Núdzový stav v súvislosti s koronavírusom končí a našim kolegom – vodičom autobusov, ktorí denne pracovali v prvej línii, ako aj všetkým zamestnancom, ktorí zabezpečovali a stále zabezpečujú chod verejnej autobusovej dopravy aj v týchto dňoch, patrí naše poďakovanie. Podobne ako ďalšie povolania, aj oni boli v permanentnej službe verejnosti. Okrem zabezpečenia ochranných pomôcok pre vodičov (rúška, ochranné rukavice, dezinfekčné prostriedky, navyše v Trnavskom a Košickom kraji boli po dohode s objednávateľmi vodiči vybavení aj ochrannými štítmi) sme prijali rozšírené opatrenia na zvýšenie bezpečnosti cestujúcich i vodičov vrátane vyznačenia potreby dodržiavania bezpečnej vzdialenosti od vodiča,” povedal László Ivan.
Ako prvý poskytovateľ verejnej dopravy začala ARRIVA intenzívnejšie dezinfikovať vozidlá špeciálnymi prístrojmi, ktoré sú na sanitáciu bežne používané v nemocniciach.
Vodiči zároveň každý deň dezinfikovali najčastejšie používané miesta, s ktorými prichádzajú cestujúci do kontaktu – teda madlá, kľučky a pod. Pre zamedzenie šírenia vírusu pristúpila ARRIVA v čase najprísnejších opatrení aj k obmedzeniu otváracích hodín zákazníckych centier a čakární.
Vyrovnávanie sa s dôsledkami pandémie bude ešte pre všetkých dlhé a náročné. Spoločnými silami, prejavením solidarity, rešpektu jeden voči druhému a disciplinovanosťou môžeme dôsledky pandémie spolu prekonať.
Ulož ako PDF