Mesto pripravuje projekt nového parkoviska pre 300 áut pri cintoríne na Kamennej ceste
Mesto plánuje vybudovať pri cintoríne na Kamennej ceste nové parkovisko. Zo štúdie vypracovanej v roku 2019 vyplýva, že parkovisko s kapacitou vyše 300 miest bude stáť medzi cintorínom a železničnou traťou.
Trnavská radnica súťaží dodávateľa projektovej dokumentácie nového parkoviska.
Mesto chce umiestniť parkovacie plochy pred začiatkom cintorína a neďaleko železničnej trate Trnava – Smolenice.
Podľa štúdie vypracovanej Odborom územného rozvoja a koncepcií na Mestskom úrade v roku 2019 by mohlo mať parkovisko kapacitu približne 328 miest.
Ilustračné označenie priestoru budúceho parkoviska
Predmetom verejného obstarávania v predbežnej hodnote 30-tisíc eur s DPH je vypracovanie geodetického zamerania a spracovanie zámeru navrhovanej činnosti podľa zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie, projektu bilancie skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy, projektovej dokumentácie pre územné rozhodnutie a spracovanie projektu pre stavebné povolenie s realizačnou podrobnosťou, ktorý bude podkladom pre realizáciu stavby.
„Požadujeme spracovať projektovú dokumentáciu parkoviska, ktorá bude samostatne realizovateľná po častiach I. – IV. Požadujeme navrhnúť delenie parkoviska na časti tak, aby bol v každej časti zabraných minimálne množstvo parciel a aby jednotlivé časti bolo možné samostatne zrealizovať a aby ich bolo možné časom prepojiť. Pri návrhu riešenia požadujeme ako prvotne realizovateľnú navrhnúť časť II., s tým že vstup na parkovisko bude uvažovaný cez areál cintorína. V oplotení cintorína je potrebné navrhnúť dočasný vstup a taktiež prehodnotiť a navrhnúť prístupovú komunikáciu,“ uvádza sa v podkladoch verejného obstarávania.
Mesto tiež pri vypracovávaní projektu vyžaduje riešiť dokumentáciu „v úzkej spolupráci s projektantom so špecializáciou na krajinnú a parkovú architektúru“.
Výstavby parkoviska má byť riešená spôsobom, ktorý zamedzí v čo najväčej miere výrubom stromov.
Trnavská samospráva požaduje aj dodržanie princípov priaznivého hospodárenia s dažďovou vodou a uchovávaním vody v území.
Parkovacie plochy majú byť riešené z vsakovacej dlažby a zo štrkového podkladu v podobe štrkového trávnika, ktorý bude znášať sucho aj nadmernú záťaž.
Na novom parkovisku sa počíta aj s výsadbou nových stromov, verejným osvetlením a inštaláciou kamerového systému.
Štúdia parkoviska z roku 2019
ZDROJ: Mesto Trnava
Ulož ako PDF