Trnavská župa chce oživiť vydávanie vlastného mesačníka
Trnavská župa pripravuje vydávanie vlastného informačného tlačového materiálu distribuovaného do schránok vo všetkých okresoch Trnavského samosprávneho kraja.
Trnavský samosprávny kraj (TTSK) chce informovať svojich obyvateľov o aktuálnom dianí na území župy okrem sociálnych sietí a médií aj prostredníctvom vlastného mesačníka v tlačenej forme. Noviny plánuje distribuovať zadarmo do domácností.
V polovici augusta TTSK zverejnil podmienky verejnej súťaže, prostredníctvom ktorej hľadá cenové ponuky na tlač a distribúciu 14 vydaní mesačníka v predpokladanej hodnote 245-tisíc eur s DPH.
„Plánovaný tlačový materiál by mali ľudia dostávať priamo do svojich poštových schránok. Hlavným zámerom je informovať verejnosť o aktuálnom dianí v Trnavskom kraji a o aktivitách Trnavského samosprávneho kraja. Chceme, aby všetci mali k dispozícii zaujímavé a dôležité informácie, preto sme sa rozhodli vydávať tlačový materiál s pridanou informačnou hodnotou. Považujeme za našu verejnoprávnu povinnosť, aby ľudia bez prístupu na internet a sociálne siete, na ktorých sme mimoriadne aktívni, neboli o informácie ukrátení,“ priblížil župan Jozef Viskupič.
Jozef Viskupič
Náklad mesačníka vo formáte A4 by mal dosiahnuť 240 – tisíc kusov, čo zahŕňa všetky domácnosti v kraji, ale aj organizácie v zriaďovateľskej pôsobnosti župy.
„Zámerom je mesačná periodicita materiálu. Konečné rozhodnutie o periodicite prijmeme na základe predložených cenových ponúk. Počítame s rozsahom do 20 strán. V závislosti od priebehu verejného obstarávania by si obyvatelia župy mohli prvé vydanie nájsť v schránkach na jeseň tohto roka. O názve tlačové materiálu sme ešte nerozhodli,“ poznamenal trnavský župan.
Obsah novín má byť podľa Viskupiča postavený na pridanej informačnej, ale aj žurnalistickej hodnote. „Ľudia tu teda nájdu všetky dôležité informácie z diania v našom kraji. Zameriame sa tiež na priblíženie verejných služieb poskytovaných župou a jej organizáciami, teda divadlom, múzeami a galériami, ale aj školami, zariadeniami sociálnych služieb či správou ciest. No budeme prinášať aj ďalšie informácie zo samosprávy. Spravodajský obsah chceme tiež dopĺňať o predstavovanie osobností kraja alebo tipy na zaujímavé miesta, čo súvisí so snahou župy výrazne viac propagovať domáci cestovný ruch.“
V minulosti vydávala trnavská župa časopis Rodný môj kraj. Aké by mali byť hlavné rozdiely medzi novým časopisom a magazínom Rodný môj kraj?
„Našim cieľom je venovať priestor informáciám užitočným pre každodenný život ľudí a nie osobnej prezentácii politikov, ako tomu bývalo v minulosti. Treba zdôrazniť, že 30 vydaní časopisu Rodný môj kraj stálo podľa zmluvy uzatvorenej bývalým vedením župu takmer 450 – tisíc eur. Hneď po mojom nástupe som sa rozhodol nepokračovať vo vydávaní časopisu Rodný môj kraj. Po novom chceme našim obyvateľom sprostredkovať novinky, ako napríklad zavedenie ‚autobusu na zavolanie‘ vo vybraných obciach, pripravovanú expresnú autobusovú linku medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou, nové služby v oblasti sociálnej a zdravotnej starostlivosti, či aktuálny prehľad kultúrnych, spoločenských a vzdelávacích aktivít a podujatí,“ vysvetlil Jozef Viskupič.
Autorský kolektív mesačníka v tejto prípravnej fáze zatiaľ nie je zostavený.
„Plánujeme zorganizovať stretnutie s regionálnymi žurnalistami pôsobiacimi v rôznych okresoch nášho kraja, na základe ktorého vytvoríme redakčný model. Prirodzene počítame aj so spoluprácou s našimi organizáciami,“ dodal.
Ulož ako PDF