reklama

For those who revel in the thrill of gambling, the article provides an enticing overview of 1Win, an online casino that seems to cater to every whim of the enthusiast. From the vast selection of games, including slots, poker, and roulette, to the adrenaline-pumping sports and esports betting options, it's a gambler's paradise. The convenience of swift deposits and withdrawals adds to the allure, ensuring that the action never stops. The welcome bonus, a whopping 500% on the first deposit, is a cherry on top, significantly enhancing the betting power right from the start. 1win Casino stands out not just for its game variety but for its commitment to security, backed by a Curacao license. This combination of entertainment, convenience, and trustworthiness makes it a standout choice for seasoned players looking for a new arena to test their luck and strategy.

J'ai récemment lu un article sur Cheri Casino et, en tant que novice dans le monde du jeu en ligne, j'ai trouvé cela très instructif. Le processus d'inscription semble simple et sécurisé, nécessitant des informations vérifiables, ce qui me rassure quant à la protection de mes données personnelles. Ce qui m'attire particulièrement, c'est la variété des jeux proposés. Savoir que je peux choisir parmi plus de 800 jeux, y compris des machines à sous et des jeux de table, rend ce casino particulièrement tentant. cheri-casino.fr mentionne aussi la compatibilité mobile, ce qui est un grand plus pour moi car j'utilise souvent mon smartphone pour me divertir. Les promotions hebdomadaires et le bonus de bienvenue sont attrayants, bien que je doive admettre que je suis un peu intimidé par les exigences de pari. Cependant, l'article a éveillé mon intérêt et m'a donné envie d'explorer davantage le monde des casinos en ligne.

Having no prior experience with online betting, I was intrigued by the review of 4rabet. The platform's emphasis on being user-friendly and offering a variety of betting options makes it seem like a welcoming place for beginners like myself. The fact that it caters specifically to the Indian audience, with a focus on cricket, adds a local flavor that I appreciate. The review also touches on the app's extensive sports selection and casino games, which suggests that there's plenty to explore beyond just betting on sports. What's more, the mention of bonuses and promotions gives the impression that 4rabet values its users and looks to enhance their experience wherever possible. It's reassuring to read about the platform's dedicated customer support, highlighting their commitment to user satisfaction. For anyone curious about online betting but unsure where to start, the article on 4Rabet India seems like a helpful resource.

Dáta o vizuálnom smogu v Trnave: Ktoré ulice a mestské časti sú na tom najhoršie?

Občianske združenie Alvaria zverejnilo 3. septembra 2020 podrobnú analýzu o vizuálnom smogu vo verejnom priestore na území mesta Trnava. Autorom analytického prehľadu spracovaného z verejne dostupných údajov je dátový analytik OZ Alvaria Lukáš Jankovič.

Občianske združenie Alvaria bolo založené v roku 2014. Združuje tím analytikov, programátorov, junior výskumníkov a expertov s cieľom spájať jednotlivcov a inštitúcie verejnej správy, aby spolu odhaľovali potenciál dát, identifikovali spoločenské výzvy a riešenia, premenili idey na konkrétne výsledky a spolu iniciovali pozitívnu spoločenskú zmenu.

Vizuálny smog je druh smogu, ktorý chápeme ako presycovanie verejných priestorov reklamou. Touto témou sa zaoberá viacero aktivistov a mimovládnych organizácií, ale v poslednej dobe tiež samosprávy samé.

K téme však existuje veľmi málo dát. Bratislava sa ako jedno z prvých miest snažila vniesť do témy dáta pomocou mapy a blogu.

V ostatných slovenských samosprávach však takáto práca zatiaľ absentuje a ide skôr o voľnočasovú aktivitu jednotlivcov ako komplexné dáta o vonkajšej reklame. V tomto by však mohlo pomôcť ak by mestá a obce zverejnili údaje, ktoré o reklamných zariadeniach majú.

Otvorené dáta o reklamných zariadeniach zverejnili doposiaľ zo slovenských miest a obcí len dve – Žilina a Trnava.

Ilustračné foto

Rozhodli sme sa využiť údaje z Trnavy, ktoré obsahujú u mnohých reklamných zariadení údaj o ich ploche a vytvoriť vizualizáciu, aby si obyvatelia mesta a potenciálni voliči vedeli lepšie pozrieť kde je v meste najviac vizuálneho smogu, a komu reklamné zariadenia patria. Táto vizualizácia by mala verejnosti pomôcť, aby sa stala citlivejšia na túto tému.

Pokiaľ chcú samosprávy strategicky riadiť mesto, je potrebné zhromažďovať a zverejňovať dáta, na základe ktorých má aj verejnosť šancu pomôcť s analýzou dát, prípadne sa zapojiť aj do diskusie o riešení problémov.

Podobné prehľadné vizualizácie by mohli vzniknúť aj v ďalších slovenských mestách – stačí len aby otvorili svoje dáta a zverejnili datasety.

Vizuálny smog v Trnave

Rozloha smogu v Trnave sú podľa zverejneného datasetu takmer 2 futbalové ihriská, viac ako 12 544 metrov štvorcových. Keby sme túto plochu prepočítali na bilboardy, ide o tisíc bibloardov so štandardnými rozmermi.

Oficiálne je na území mesta (podľa datasetu ulice) 330 ulíc, to znamená ekvivalent toho, ako keby sme na každú ulicu umiestnili viac ako 3 bilboardy. Celkovo 127 ulíc obsahuje reklamné plochy, ide o viac ako tretinu všetkých ulíc (38%).

Najviac reklamnej plochy sa nachádza na plachtách (44%), ďalej na jednostranných bilboardoch (takmer 24%), iná reklamná plocha (viac ako 12%) a označenie prevádzky (takmer 10%).

Podľa týchto údajov je v meste Trnava plocha bilboardov ekvivalentná približne 285 bilboardom štandardných rozmerov (16% reklamných plôch v meste).


Rozloha reklamných plôch v Trnave podľa typu

Spomedzi top 10 ulíc, ktoré majú najviac reklamnej plochy sa nachádzajú v MČ Trnava – stred 3 ulice, v MČ Trnava – juh a Trnava – východ taktiež po 3 ulice, v MČ Trnava – sever len 1 ulica. Všetky ulice sú hlavnými ťahmi mesta, takže sa dá očakávať vysoká koncentrácia reklamných plôch.


25 ulíc s najväčšou rozlohou reklamných plôch. Pre zväčšenie kliknite na obrázok

Čo sa týka mestských častí, východ, stred a juh majú najviac reklamných plôch (každá viac ako 3000 metrov štvorcových), nasledujú sever, západ a Modranka. Najviac metrov štvorcových reklamných plôch na rozlohu má mestská časť Trnava – stred, až viac ako 1 500 m2 na 1 km2.

Nasledujú MČ východ, juh, západ, sever a Modranka.

Rozdiel medzi stredom a ostatnými MČ je pritom výrazný, MČ stred má až štvornásobok reklamných plôch oproti druhej MČ Trnava – východ. Je to však dané hlavne rozlohou MČ, kedy MČ stred sústreďuje husto zastavané územia, ostatné MČ majú vo svojej rozlohe započítané aj nezastavané územia, napríklad polia.

Trh s reklamnými zariadeniami je pomerne rozdrobený. Najväčší žiadateľ, Akzent BigBoard a.s. disponuje len 5,5% plochy reklamných zariadení v meste. Žiadateľov je spolu až 648, pričom priemerný počet reklamných zariadení na žiadateľa je 3,3 a mediánová plocha na 1 žiadateľa je 2,1 metra štvorcového.


Rozloha reklamných plôch v Trnave podľa žiadateľa o povolenie

Vizualizácia reklamných plôch

Ďalej sa pozrime ako funguje vizualizácia a aké údaje ponúka.

Vizualizácia ponúka používateľom štyri pohľady: zobrazenie polohy a výmery reklamných zariadení na mape, porovnanie ulíc a mestských častí, rebríček žiadateľov o povolenie podľa výmery reklamných zariadení a sumu príjmov mesta zo zmlúv za prenájom reklamnej plochy s 20 najväčšími vlastníkmi.

Odkaz na vizualizáciu: https://datastudio.google.com/reporting/79223a7b-faf1-41ec-8808-cf325b13d7eb

Zobrazenie polohy reklamných zariadení na mape

V tomto zobrazení si používateľ môže pozrieť, kde sa v meste nachádzajú reklamné plochy. Plochy sú rozlíšené podľa veľkosti reklamnej plochy (čím väčší krúžok tým väčšia reklamná plocha). V súvislosti s polohou reklamných zariadení je výhodné v mape využiť službu Google Streetview, ktorá ponúka reálne fotografie daného miesta na mape.

Užívateľ si tak môže pozrieť reálne polohu reklamného zariadenia na ulici. Treba však pripomenúť že nie všetky snímky tejto služby musia byť aktuálne. Po pridržaní kurzoru nad krúžkom používateľ vidím rozmer reklamnej plochy a žiadateľa (firmu alebo živnostníka).

Po kliknutí na krúžok používateľ vidí v grafe vľavo, koľko metrov štvorcových reklamnej plochy na danej adrese tvoria rôzne druhy reklamy (bilboardy, plachty, označenie obchodnej prevádzky, atď.) Celková plochu reklamných plôch v meste je prepočítaná na plochu štadióna a plochu bilboardu, aby si používateľ vedel ľahšie plochu predstaviť.

Porovnanie ulíc a mestských častí

Druhé zobrazenie ponúka možnosť porovnania počtu metrov štvorcových reklamných plôch jednotlivých ulíc. Čím väčší krúžok je umiestnený na ulici, tým viac reklamnej plochy na nej nájdeme. Mestské časti sú na mape rozlíšené farbami. V tabuľke v ľavej hornej časti sú umiestnené údaje o rozlohe reklamných plôch podľa mestských častí a prepočítané údaje na km2. Z týchto údajov sa dá usudzovať, ktorá mestská časť má najviac reklamných plôch vzhľadom na svoju rozlohu a ktorá najmenej, keďže mestské časti majú rôznu rozlohu a nemožno ich priamo porovnávať.

Rebríček žiadateľov

Každé rozhodnutie o umiestnení reklamnej stavby má svoje číslo a svojho žiadateľa. V niektorých prípadoch ide o obchody, ktoré majú umiestnené reklamné tabule pred svojou prevádzkou, prípadne sú to reklamné agentúry či iné podnikateľské subjekty.

V poslednom pohľade si používateľ môže prezrieť rebríček žiadateľov podľa rozlohy reklamných zariadení. Pokiaľ používateľ vyberie niektorých žiadateľov, v grafe vpravo dole sa zobrazí typ reklamnej plochy. V grafe vpravo hore je zobrazený podiel jednotlivých žiadateľov na celkovom „trhu reklamných plôch“ v meste.

Suma príjmov mesta zo zmlúv

Pokúsili sme sa spárovať dataset zmluvy mesta so zoznamom reklamných zariadení aby sme zistili, aké príjmy plynú mestu z prenájmu pozemkov a plôch na ktorých je reklama umiestnená. Keďže spárovanie nie je možné urobiť plne automaticky kvôli limitom datasetu zmluvy, manuálne sme spárovali 20 najväčších vlastníkov reklamnej plochy v meste (približne polovica reklamnej plochy).

Príjmy mesta z týchto zmlúv sa pohybovali okolo hranice 40 000 EUR ročne, pričom mali v rokoch 2018 a 2019 tendenciu mierne klesať. To môže byť spojené s redukovaním reklamnej plochy v meste, čo však nevieme na základe datasetu plne potvrdiť.

Spracovanie a kvalita dát

V našej vizualizácii sme využili otvorené dáta publikované mestom Trnava. Dáta obsahujú o každej reklamnej ploche evidenčné číslo, druh stavebného objektu, opis reklamnej plochy, výmeru, adresu, umiestnenie (na stavebnom objekte, v dotyku s mestskou komunikáciou, na oplotení, ostatné), číslo povolenia a meno žiadateľa.

Opäť ako pri adresách a prevádzkach sme museli adresy previesť do GPS súradníc, čo nemusí byť vždy úspešný proces. Oveľa lepšie by pritom bolo ak by mestá zverejnili priamo GPS súradnice, pokiaľ ich majú k dispozícii.

Taktiež pri 623 reklamných plochách nebola uvedená výmera. Tieto údaje by bolo vhodné do datasetu doplniť. Taktiež by z hľadiska sledovania vývoja reklamných plôch bolo vhodné doplniť do datasetu rok povolenia stavby, prípadne aj rok zrušenia povolenia. Takto by bolo možné sledovať, či sa rozloha reklamných plôch v meste zväčšuje alebo zmenšuje.

Ako sa dá vytvoriť podobná vizualizácia

Aplikáciu alebo vizualizáciu nad ľubovoľným datasetom si môžete vytvoriť jednoducho a zadarmo pomocou voľne šíriteľných nástrojov. V tomto príklade sme použili Google Data Studio.

Použiť môžete však aj Tableau, Power BI alebo iné dostupné nástroje. Ako na to sa čoskoro dozviete na stránkach Alvaria.sk.

LUKÁŠ JANKOVIČ
OZ Alvaria

Ulož ako PDF
Napísal 8. septembra 2020 11:29. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.