ŽOS Trnava bude okrem ZSSK dodávať elektrické jednotky pre České dráhy a českému Cargu opraví 750 vozňov
ŽOS Trnava sa v konzorciu so spoločnosťou Škoda Transportation v súčasnej dobe podieľa na výrobe 25 kusov elektrických jednotiek EMU 220, EMU 310 pre Železničnú spoločnosť Slovensko.
Ešte v decembri 2019 zástupcovia Juhomoravského kraja podpísali zmluvu s firmou Škoda Transportation na dodávku 29 nových elektrických jednotiek. Začiatkom roka oslovila Škoda Transportation ŽOS Trnava s návrhom na spoluprácu pri realizácii tohto projektu.
„Naša spoločnosť bude vyrábať pre Škoda Transportation v obidvoch projektoch spolu 62 kusov vložených vozňov. Finálne tiež oživujeme 23 elektrických jednopodlažných jednotiek EMU 220 a EMU 310 pre ZSSK, a zároveň budeme oživovať samostatné vložené vozne v počte 29 ks pre Juhomoravský kraj ako súčasť EMU 310. Do týchto jednotiek sa komfortne zmestí až 310 cestujúcich,“ hovorí generálny riaditeľ ŽOS Trnava Miloš Kyselica.
Ilustračné foto: ŽOS Trnava
Forma spolupráce so Škoda Transportation je štruktúrovaná v projektoch tak, že Škoda vyrobí hrubé stavby skríň, podvozky a trakčné sety, ktoré bude dodávať do ŽOS Trnava.
ŽOS Trnava bude realizovať aj povrchovú úpravu, montáž vložených vozňov elektrických jednotiek EMU310 a oživovanie samostatných vložených vozňov. Následne budú oživené vložené vozne transportované zákazníkovi.
Spolupráca na projekte ČD pre Juhomoravský kraj sa začne v roku 2021 a jednotky budú odovzdané klientovi do konca roku 2022.
„Sme radi, že sme nášho partnera našou prácou presvedčili o tom, že v trnavskej ŽOS-ke nájde kvalitu,“ hovorí generálny riaditeľ ŽOS Trnava Miloš Kyselica. „Ekologické české elektrické jednopodlažné jednotky Regiopanter sú medzi cestujúcimi veľmi obľúbené a som rád, že realizáciou takýchto projektov rozvíjame naše skúsenosti v novom segmente – výrobe elektrických vlakových jednotiek.“
ŽOS Trnava sa vďaka vybudovanej štruktúre širokého portfólia zákazníkov z celej Európy posledné roky stále viac zameriava aj na revízie nákladných vagónov pre významné európske spoločnosti ako sú Deutsche Bahn, rakúske OBB či švajčiarske SBB a podobne.
Kapacita závodu v oblasti revízii je až 6 000 vozňov ročne. Najnovšou zakázkou je revízia 750 nákladných vagónov pre české Cargo, ktorá sa bude realizovať v rokoch 2021/2022.
V oblasti strojárskej výroby ŽOS Trnava tiež uzatvorila nový kontrakt s významným partnerom v oblasti výroby koľajových vozidiel. Ide o výrobu zváraných podskupín vagónov, ktoré budú dodávané do viacerých závodov objednávateľa ako komponenty pre finálnu montáž.
Keďže ide o rozšírenie výrobného sortimentu, znamená to pokrytie časti výrobnej kapacity ŽOS Trnava z dlhodobého hľadiska s potenciálom ďalšieho nárastu v nasledujúcich rokoch.
(ts)
Ilustračné foto: ŽOS Trnava
Ulož ako PDF