Trnava vyhlásila súťaž na rekonštrukciu Zeleného kríčka, predbežná cena je takmer 2,7 milióna eur
Mesto Trnava vyhlásilo verejnú súťaž na zhotoviteľa stavebných prác komplexnej obnovy Zeleného kríčka. Podmienky verejnej súťaže zverejnil Úrad pre verejné obstarávanie 13. novembra 2020.
Mesto Trnava pripravuje komplexnú rekonštrukciu Zeleného kríčka od roku 2017. Predpokladaná hodnota zákazky je stanovená na základe projektovej dokumentácie na 2 milióny 680-tisíc eur s DPH, investičnú akciu hradí mesto z vlastného rozpočtu. Konečnú cenu zrejme znížia predložené ponuky uchádzačov.
Trnavská radnica odhaduje, že stavebné práce potrvajú 9 mesiacov. Uzávierka lehoty na predkladanie ponúk uchádzačov uplynie 29. januára 2021.
Je tak možné predpokladať, že ak sa nestane nič neočakávané, rekonštrukcia začne v prvom štvrťroku 2021 a dokončená by mohla byť do konca budúceho roka.
V rámci rekonštrukcie projekt uvažuje s opravou samotného telesa miestnej komunikácie v rozsahu od mosta cez Trnávku (úroveň odbočenia na čerpaciu stanicu) až po odbočenie na Šrobárovu ulicu resp. na Rybníkovú ulicu, vrátane všetkých peších trás, plôch nástupísk autobusových zastávok, vedľajšej časti miestnej komunikácie vedenej za plochami zelene popri budovách v smere ku Galérii Jána Koniarka a úpravou prejdú aj priechody na svetelnej križovatke ulíc Hospodárska a Zelený kríčok.
Zelený kríčok
Súčasťou investičnej akcie bude aj vybudovanie časti cyklochodníka v ploche zelene a lávky pre chodcov a cyklistov cez Trnávku.
Projekt obsahuje aj zámer komplexnej obnovy a výsadby novej zelene, pre ktorú bude vybudovaný aj závlahový systém.
Dôjde tiež k obnove verejného osvetlenia, osadené budú nové zastávkové prístrešky, pribudne okrasná fontána, pitná fontána, nové prvky mobiliáru, k dispozícii budú aj verejné toalety.
Cestný most nad Trnávku prejde sanačnými úpravami, vzdušné elektrické vedenie bude preložené do zeme, na kríčku nainštalujú aj kamerový systém prepojený na mestskú políciu.
Hlavná komunikácia na Zelenom kríčku zostane zachovaná ako dvojpruhová, jednosmerná s pridruženým pásom pre autobusovú dopravu. Povrch bude asfaltový, časť preferenčného pásu pre autobusy v rozsahu nástupišť dostane cementobetónový povrch.
Na pešie trasy budú použitý povrch z betónových platní s protišmykovou úpravou. Chodník po ľavej strane (oproti zastávkam) bude zrekonštruovaný.
Chodník od svetelnej križovatky s Hospodárskou bude rovnako opravený, počíta sa tiež so zbúraním betónového múrika na moste. Nahradí ho zábradlie.
Za mostom sa chodník stočí vpravo a napojí sa na chodník medzi galériou a ČSOB, ktorý bude rovnako zrekonštruovaný.
V rámci rekonštrukcie budú vybudované nové plochy nástupísk s prvkami bezbariérovosti. Dôjde aj k odstráneniu drobných prevádzok.
Projekt počíta aj s prestavbou jestvujúceho objektu verejného WC a prístavbou prevádzkových priestorov – kiosku. Navrhovanou stavbou vznikne jednopodlažný, podpivničený objekt, zastrešený kombináciou plochých striech. Prestavba rieši dispozičné riešenie existujúceho jednopodlažného podzemného objektu verejného WC, ktorý je čiastočne zapustený do terénu.
Cyklisti využijú od svetelnej križovatky vlastnú cestičku, súbežnú s chodníkom. Pred mostom bude cyklochodník odklonený na novú lávku cez Trnávku, pokračovať bude smerom ku galérii po bočnej komunikácii smerom k Štefánikovej ulici alebo v smere do promenády.
Celková dĺžka premostenia lávky bude takmer 15 metrov, široká bude 4,6 metra. Na oboch okrajoch nosnej konštrukcie bude osadené zábradlie z nerezovej ocele. Lávka bude určená pre chodcov aj cyklistov.
V rámci drobnej architektúry a mobiliáru projekt počíta s umiestnením nových lavičiek, odpadkových košov, nové budú aj označenia autobusových zastávok, cyklostojany, zastávkové prístrešky s príslušenstvom a vegetačnými strechami, pitná a okrasná fontána, pribudne aj svetelná iluminácia zvýrazňujúca vstup do Galérie Jána Koniarka.
Ulož ako PDF