Ak chcete potešiť blízkych na Vianoce pohľadnicou či balíkom, tieto termíny sú pre vás dôležité
Predsviatočné obdobie prináša už tradične zvýšený záujem o poštové služby, či už posielanie listových zásielok alebo balíkov. Slovenská pošta príjme denne v predvianočnom období viac ako 1 100 000 zásielok. Podiel na tom má aj nákup tovarov na internete, posielanie darčekov prostredníctvom pošty, ale aj stále pretrvávajúca tradícia Slovákov zasielania vianočných pozdravov. Aby bol balík doručený do Vianoc, najneskorší termín zaslania balíka je piatok 18. decembra 2020.
V predvianočnom období príjme Slovenská pošta denne viac ako jeden milión listových zásielok a vyše 100-tisíc balíkov.
„Tieto čísla ešte môžu rásť, preto odporúčame zákazníkom, aby si posielanie zásielok nenechávali na poslednú chvíľu a využívali napríklad aj BalíkoBOXy, ktoré sú ideálnym spôsobom doručenia, pretože sú dostupné 24 hodín 7 dní v týždni. Zákazník si môže kedykoľvek podľa svojich možností vybrať zásielku pohodlne, rýchlo a bez čakania. Slovenská pošta ponúka doručenia balíkových zásielok do niektorého zo siete 122 BalíkoBOXov po celom Slovensku,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.
Ilustračné foto: Slovenská pošta
V závislosti od aktuálnych potrieb prispôsobuje Slovenská pošta počty kuriérov, pričom sa tieto počty denne menia.
„Oproti bežnej prevádzke sú v tomto období navýšené počty kuriérov v priemerne o 8 až 10 percent. Pošta zároveň eviduje zvýšený záujem o doručenie zásielok na adresu, teda kuriérom. V porovnaní s minulým rokom pošta zaznamenáva nárast o takmer 40 %,“ skonštatovala Dorčáková.
Posielanie zásielok v rámci Slovenska
Ak by zákazník chcel poslať pohľadnicu či list 2. triedy v rámci Slovenska tesne pred Vianocami, Slovenská pošta odporúča podať zásielku najneskôr v piatok 18. decembra, u listov 1. triedy odporúčajú najneskorší termín podania v pondelok 21. decembra 2020.
„Ak chce klient poslať balík v rámci Slovenska tak, aby došiel na Vianoce, odporúčame ako posledný termín piatok 18. decembra. Zákazník môže podať balík aj ako expresnú zásielku, ktorá príde adresátovi skôr. Zákazníkom zároveň odporúčame uviesť mobilné číslo adresáta zásielky, aby mohol byť vopred informovaný o doručení zásielky. Zásielku môže sledovať aj v mobilnej aplikácii,“ doplnila hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.
Ulož ako PDF