Prvým Slovákom v čele trnavskej automobilky Stellantis sa stal Martin Dzama
Súčasný generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis pán Stéphane Bonhommeau, ktorý je na čele výrobného centra od 1. februára 2017, zo svojho postu odchádza a od 19. marca 2021 ho v pozícii generálneho riaditeľa nahradil Martin Dzama, jeho doterajší zástupca a riaditeľ výroby.
„Stéphane Bonhommeau po viac ako štyroch rokoch pôsobenia na Slovensku bude pôsobiť naďalej v skupine Stellantis. Martin Dzama je prvým Slovákom na pozícii generálneho riaditeľa a konateľa trnavskej automobilky Stellantis. Automobilku v Trnave, po viac ako 16-tich rokoch svojho pôsobenia, dôverné pozná,“ uviedol šéf komunikácie Stellantis Peter Švec.
Úvod jeho pracovnej kariéry je spojený s najväčším ateliérom, výrobnou prevádzkou montáž. V roku 2004 tam nastúpil na post technika pre optimalizáciu pracovných postov a od roku 2006 sa stal lídrom technickej skupiny.
Medzi rokmi 2009 a 2011 zodpovedal za rozbeh výroby a koncepciu procesu nového modelu Peugeot 208 I. generácie na prevádzke montáž.
Dzama
FOTO: Stellantis
Martin Dzama od roku 2012 zodpovedal za inžiniering kvality trnavského závodu. Pred nástupom na pozíciu vedúceho výroby na montáži v máji 2013, bol štyri mesiace zodpovedným za aplikáciu metódy Standardized Work tohto ateliéru.
V novembri 2016 bol menovaný riaditeľom prevádzky montáž a v januári 2019 sa stal zástupcom generálneho riaditeľa so zodpovednosťou za celý výrobný tok automobilky v Trnave.
Jeho takmer 22-ročnej profesionálnej kariére v automobilovom priemysle predchádzalo štúdium na Strednej priemyselnej škole dopravnej v Trnave a štúdium na Slovenskej technickej univerzite na dvoch fakultách, v Bratislave na Fakulte inžinierskej pedagogiky a psychológie a v Trnave na Materiálovo-technologickej fakulte.
Ulož ako PDFO Stellantis
Spojením skupiny Fiat Chrysler Automobiles FCA a skupiny Groupe PSA, ktorej súčasťou je aj trnavská automobilka, vzniká dňom 16. januára 2021 nová spoločnosť Stellantis.
V Trnave sa aktuálne vyrába nový model Peugeot 208, ktorý sa stal Európskym autom roka 2020. Automobilka prvýkrát v histórii ponúka aj 100-% elektrickú verziu e-208 s nulovými emisiami CO2.Od septembra 2016, exkluzívne len na Slovensku, vyrába aj model Citroën C3. Od leta 2020 ponúka svojim zákazníkom už jeho vynovenú facelift-ovanú verziu.
Celková investícia koncernu na Slovensku už presiahla 1,2 miliardy EUR.Aktuálne vytvára automobilka okolo 4.000 pracovných postov. Začiatkom roka 2017 sa úspešne rozbehla tzv. štvrtá, víkendová pracovná zmena. Vrátane dodávateľov a partnerov generuje tento výrobca áut na Slovensku takmer 20.000 pracovných postov.