Zmena na Študentskej ulici. Parkovanie v pravom pruhu je v celej dĺžke zakázané
Od utorka 25. mája 2021 mesto zakázalo pozdĺžne parkovanie autám na Študentskej ulici. Zdôvodňuje to snahou o zvýšenie bezpečnosti cyklistov.
„Frekventovaná Študentská ulica už viac nebude pre cyklistov postrachom. Hoci je táto štvorpruhová komunikácia tvorená dvojpruhovými jednosmerkami, pravý pruh prakticky po celej dĺžke zaberajú zaparkované autá. Mnohí cyklisti preto z obavy pred úzkym priestorom jazdia radšej po chodníku, než by mali ísť po ceste. Vyhnú sa síce autám, hrozia však kolízie s chodcami.V záujme bezpečnosti všetkých účastníkov premávky bude na Študentskej ulici zrušené státie vozidiel. Uvoľní sa tým pravý jazdný pruh a po novom bude určený pre cyklistov. Medzi cyklochodníkom a cestou budú nainštalované tzv. oddeľovače dopravy, ktoré vytvoria bariéru medzi cyklistami a autami,“ vysvetľuje rozhodnutie o zákaze parkovania v pravých jazdných pruhoch po oboch stranách ulice Mesto Trnava.
Zákaz státia motorových vozidiel na Študentskej ulici začal platiť od utorka 25. mája 2021. Úpravu schválil Okresný dopravný inšpektorát v Trnave, v najbližších dňoch pribudne na mieste vodorovné a zvislé dopravné značenie.
Parkovanie na Študentskej ulici
FOTO: Mesto Trnava
Parkovanie na Študentskej ulici využívajú motoristi, ktorí následne odchádzajú do centra mesta, ale napríklad aj do blízkych stredných škôl. Na Študentskej parkujú aj obyvatelia okolitých rodinných a bytových domov. Obyvatelia Špíglsálu sa obávajú, že desiatky áut budú po tejto zmene parkovať v úzkych uličkách pred ich domami.
„Rezidenti Študentskej ulice môžu na parkovanie využiť bočné ulice. Parkovacie miesta budú na nich čoskoro vyznačené a ulice budú v blízkej dobe zjednosmernené. Toto riešenie je medzikrokom medzi aktuálnym nevyhovujúcim stavom a komplexným dopravným riešením celého územia, na ktorom samospráva v súčasnosti pracuje,“ priblížila radnica.
Toto rozhodnutie mesta vyvolalo zmiešané reakcie.
Spokojní sú cyklisti, pretože počas jazdy v tesnom dotyku zaparkovaných áut na bicykli sa oprávnene obávali, že niektorý z vodičov náhe otvorí dvere a dôjde k nehode. Pre odstavené autá zostala cyklistom možnosť jazdiť len popri stredovej čiare, čo zase znervózňovalo vodičov, ktorí pre nedostatok priestoru medzi obrubníkom na ľavej strane cesty a cyklistom jazdicim pri stredovej čiare predbiehali často len s obtiažami a veľmi natesno.
Na druhej strane nespokojnosť s rozhodnutím vyjadrujú rezidenti Študentskej a okolitých ulíc, ako aj vodiči, ktorým zanikli v dotyku centra možnosti parkovania a ako tomu bolo v mnohých prípadoch aj v minulosti, bez dostatočnej náhrady. Hoci v tomto prípade neprišlo k zrušeniu parkoviska, ale k zákazu státia na miestnej komunikácii.
Ulož ako PDF