Slovenská pošta znovu upozorňuje na podvodné emaily s logom pošty
Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 20 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré „sa tvária“ ako od pošty.
Podvodníci adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky a v ostatnom čase aj na zaplatenie colných poplatkov.
„Slovenská pošta nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, a to ani za colné konanie či DPH,“ zdôraznila Jana Lukáčová, vedúca odboru komunikácie a marketingu Slovenskej pošty, a.s.
Ilustračné foto
Slovenská pošta pripomína, že klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v balíkoboxe.
Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.
„Slovenská pošta nabáda občanov k ostražitosti a vyzýva ich dôkladne si preveriť, odkiaľ je email zaslaný. Pochybná adresa phishingových emailov totiž jasne napovedá, že ide o podvod,“ doplnila Lukáčová.
Klienti môžu nájsť ukážky podvodných emailov a SMS na webovej stránke Slovenskej pošty – posta.sk.
Ulož ako PDF