Využívanie BalíkoBOXov rastie, Trnava ich má najviac po Bratislave a Košiciach
Slovenská pošta rozšírila sieť BalíkoBOXov určených na pohodlné a jednoduché doručovanie balíkov a balíkových zásielok. Aktuálne ich má na celom Slovensku už 142, najviac v Bratislave, Košiciach a Trnave. Výhodou BalíkoBOXov je práve ich nonstop dostupnosť a aj možnosť využívať platobnú funkcionalitu na úhradu šekov, dokladov SIPA alebo aj faktúr cez Pay By Sqaure.
Na celom Slovensku má pošta už 142 BalíkoBOXov, z toho v Bratislavskom kraji 50 terminálov, v Trnavskom kraji 15, v Banskobystrickom kraji je ich 15, v Nitrianskom 10, v Žilinskom regióne 14, v Trenčianskom 11, v Košickom 15 a Prešovskom kraji je 12 terminálov, informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.
Na území mesta Trnava sa aktuálne nachádza päť BalíkoBOXov.
Zoznam všetkých BalíkoBOXov a ďalšie podrobnosti sú uvedené na webovej stránke www.posta.sk/balikobox ako aj v mobilnej aplikácii Slovenskej pošty, kde sa v priečinku „Pošty“ cez filter „iba BalíkoBOXy“ zobrazí užívateľovi presný zoznam všetkých terminálov.
FOTO: Slovenská pošta
„Záujem zákazníkov o balíkové služby dynamicky rastie, preto Slovenská pošta postupne rozširuje sieť BalíkoBOXov a aj ich funkcionalitu s cieľom vyjsť čo najviac v ústrety klientom, urobiť svoje služby priateľské k ľuďom a zároveň odľahčiť a zefektívniť interné prevádzkové procesy,“ poznamenala Dorčáková.
BalíkoBOXy sú k dispozícii nepretržite „24/7/365“ a zákazníci môžu cez ne okrem vyzdvihovania a podaja balíkov tiež uhradiť poštové poukazy, ePoukazy, SIPO či faktúry s PAY by square kódom. BalíkoBoxy akceptujú úhrady platobnými kartami všetkých komerčných bánk.
Digitálna doba, ale aj pandémia presunula množstvo nákupov na internet, a práve BalíkoBOX je rýchlym, jednoduchým a hlavne flexibilným riešením na doručenie či vyzdvihnutie balíkov.
Zákazník si objedná tovar a ako miesto doručenia si v eshope vyberie BalíkoBOX, ktorý mu svojou lokalizáciou vyhovuje najviac. Na svoje mobilné číslo dostane SMS s informáciami o doručení hneď po tom, ako poštový doručovateľ vloží balík do schránky. V SMS sa dozvie, aké sú lehoty na vyzdvihnutie a kód na otvorenie schránky.
Ak má klient stiahnutú mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, dostane informáciu o zásielke aj tam. V prípade balíka na dobierku dostane klient aj informáciu o sume, ktorú je potrebné zaplatiť platobnou kartou.
Zákazník má na vyzdvihnutie balíka tri kalendárne dni. Ak si adresát nevyberie svoj balík, putuje na pobočku pošty. Aj o tom dostane adresát SMS informáciu. Balík potom počká na pošte ďalších 18 dní.
Rovnako sa adresát môže rozhodnúť v priebehu doručovania balíka, že mu bude lepšie vyhovovať BalíkoBOX ako pobočka pošty alebo poštový kuriér a môže si ju ľahko presmerovať.
„Využívanie BalíkoBOXov vzrástlo v roku 2020 oproti roku 2019 o viac ako 200 %. Za prvý polrok 2021 zaznamenali BalíkoBOXy takmer 190 % nárast oproti rovnakému obdobiu roka 2020,“ doplnila Iveta Dorčáková.
Ulož ako PDF