Slovenská pošta viac ako zdvojnásobila počet pobočiek, kde si môžu zákazníci kúpiť elektronické kolky
Slovenská pošta viac ako zdvojnásobila počet pobočiek, kde si môžu zákazníci kúpiť elektronické kolky.
Z pôvodných 332 pobočiek je od októbra 2021 možné kúpiť elektronické kolky už v 765 pobočkách pošty na Slovensku.
Ich kompletný zoznam je zverejnený tu.
Ilustračné foto: Slovenslá pošta
„Navýšením pobočiek s možnosťou zakúpenia elektronických kolkov chce pošta vyjsť v ústrety najmä občanom, keďže počet samoobslužných platobných terminálov, teda kioskov, umiestnených v klientskych centrách, súdoch, okresných či katastrálnych úradoch sa znížil o viac ako 100 kusov. Početnosť kioskov na úradoch je v kompetencií ministerstva financií,“ pripomenula hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.
Klienti môžu na poštách kúpiť eKolok na uhradenie správnych a súdnych poplatkov v ľubovoľnej hodnote, bez potreby zadania služby.
Platnosť takto zakúpeného eKolku je dva roky, pričom platnosť eKolku zakúpeného iným spôsobom je 30 dní.
Ulož ako PDFSúdne či správne poplatky môžu klienti uhradiť niekoľkými spôsobmi:
– prostredníctvom potvrdení o úhrade správneho/súdneho poplatku na požadovanú hodnotu vo vybraných pobočkách Slovenskej pošty
– prostredníctvom platobných terminálov, tzv. kioskov
– prostredníctvom mobilnej aplikácie eKolok, ktorá je k dispozícii na GooglePlay/APP Store
– prostredníctvom webovej aplikácie eKolok (Virtuálny kiosk), ktorá je k dispozícii na webovej stránke https://m.ekolky.gov.sk
– prostredníctvom POS terminálov na úradoch