Spoločnosť ŽOS Trnava odovzdala posledné dva z vyše päťdesiatich modernizovaných osobných vozňov
Spoločnosť ŽOS Trnava odovzdala začiatkom novembra 2021 Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) posledné dva z celkovo 51 modernizovaných diaľkových osobných vozňov. Zákazku v hodnote 37,8 milióna eur dodávala trnavská spoločnosť dopravcovi postupne v rokoch 2018 – 2021.
Vozne sú nasadzované na diaľkových trasách Žilina – Praha a Bratislava – Košice. Prvý modernizovaný vozeň sa dostal do prevádzky v máji 2018, posledný po jazdných skúškach v novembri 2021. Nové modernizované vozne môžu jazdiť rýchlosťou 160 km/h.
„Nový interiér vlakov v sebe spája moderné i tradičné prvky, funkčné prostredie i príjemnú atmosféru a cestujúci majú zasa o dôvod viac dať prednosť ekologickej doprave. Hlavným cieľom je predovšetkým zvýšenie kvality cestovania, ale nezanedbateľným je aj posilnenie pozitívneho vnímania značky národného dopravcu,“ povedal Roman Koreň, predseda predstavenstva ZSSK.
Interiér vozňov po rekonštrukcii
FOTO: ZSSK
V rámci modernizácie vozňov sa národný dopravca inšpiroval bohatou kultúrou, históriou a prírodným dedičstvom Slovenska.
Ľudový motív čičmianskeho vzoru reprezentujú poťahy sedadiel. Z materiálov, ktoré nebolo možné doteraz vo vlakoch ZSSK bežne vidieť, vsadili na drevený dekor.
Z technického hľadiska spočívala obnova vozňov okrem iného aj z úprav hrubej stavby skrine a spodku pre zvýšenie pevnosti, výmeny vypruženia, úprav tlmenia a brzdových jednotiek podvozkov, dosadenia kompletne novej klimatizácie, nových predsuvných elektropneumatických vstupných a prechodových dverí,
inštalácii novej kabeláže, vizuálneho, rezervačného informačného systému a diagnostického zariadenia.
V interiéroch boli umiestnené protišmykové podlahy, sklené výplne dverí, batožinové police či stolíky, pod sedadlá doplnili ďalšie zásuvky (230 V) s USB portom a vymenené boli aj osvetlenia (dosadenie nového LED vnútorného a koncového osvetlenia) či nové vákuové toalety.
„Výhodami inovovaných vozňov je aj klimatizácia s reguláciou výkonu a systémom sledovania CO2 v priestore pre cestujúcich v závislosti od obsadenia vozňa, wi-fi pripojenie na internet, systém detekcie požiaru či elektronický rezervačný systém,“ konštatuje ZSSK.
Interiér vozňov pred rekonštrukciou
FOTO: ZSSK
Ulož ako PDF