V trnavskej automobilke Stellantis vyrobili za 15 rokov už štyri milióny vozidiel
V stredu 24. novembra 2021 v podvečerných hodinách zišlo z výrobnej linky trnavskej automobilky Stellantis Slovakia jubilejné vozidlo s poradovým číslom 4 000 000. Bol ním plne elektrický Peugeot e-208 GT s nulovými emisiami CO2 vo farbe Blue Vertigo. Na prevádzke lakovne dostalo toto jubilejné vozidlo špeciálny polep, ktorý preň navrhli kolegovia z Ateliéru personalizácie.
Trnavská automobilka spustila sériovú výrobu 1. júna 2006, čo bolo len tri roky od položenia základného kameňa jej výstavby. V Trnave sa vyrábali modely Peugeot 207, Citroën C3 Picasso, prvá generácia Peugeot 208, modely Citroën C3 a Peugeot 208 druhej generácie, ako aj historicky prvá plne elektrická verzia e-208.
Aktuálne sa na linkách automobilky vyrábajú tri posledné menované modely. „U zákazníkov po celom svete sú veľmi žiadané a majú na konte mnoho ocenení od odbornej i laickej verejnosti. Za všetky môžeme spomenúť titul Európske auto roka 2020, ktorým sa hrdí náš Peugeot 208 a e-208,“ poznamenal šéf komunikácie automobilky Peter Švec.
Štvormiliónte vozidlo vyrobené v trnavskej automobilke Stellantis Slovakia
FOTO: Stellantis
Prvým modelom, ktorý sa vyrábal v Trnave, bol Peugeot 207. Vo verzii s benzínovým trojvalcom išlo o prvé vozidlo vyrábané na Slovensku, ktoré dosahovalo emisie pod 100 g CO2/km. Najdlhšie vyrábaným modelom bol Citroën C3 Picasso. Súčasťou výrobných liniek bol celých osem rokov.
Za 15 rokov výroby sa najviac áut vyrobilo v bielej a v sivej farbe.
Takmer dve tretiny výroby smerujú na trhy vo Francúzsku, Taliansku, Veľkej Británii, Španielsku, Nemecku.
Vozidlá z Trnavy však môžete stretnúť aj na cestách v krajinách Strednej a Južnej Ameriky, Oceánii, Austrálii, v Izraeli, na Islande, v Japonsku, na Taiwane či na Novom Zélande.
„Úspešný príbeh trnavských modelov pokračuje. V júni bolo rozhodnuté, že skupina Stellantis zverí Trnave aj produkciu v rámci nového výrobného programu, ktorý sa začne realizovať v druhej polovici roka 2023,“ dodal Peter Švec.
Ulož ako PDF