Železničnú trať v úseku Šelpice – Boleráz čaká komplexná rekonštrukcia
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pripravujú komplexnú rekonštrukciu železnične trate v úseku medzi Šelpicami a Bolerázom. Zámer predložili na konci februára 2022 v rámci schvaľovacieho procesu na posúdenie dotknutým úradom a inštitúciám.
Rekonštrukcia a modernizácia sa dotkne jednokoľajového elektrifikovaného úseku železnice medzi stanicami Šelpice a Boleráz s dĺžkou 4,5 kilometra.
Dôvodom je podľa ŽSR technicky zastaraný a v súčasnosti už nevyhovujúci stav trate. „Snaha zrekonštruovať dotknutý úsek trate nadväzuje na koncepciu postupnej obnovy úseku Trnava – Kúty, zvyšovania výkonnosti trate a kvalitatívneho posunu komfortu cestujúcich,“ konštatujú Železnice Slovenskej republiky.
Niektoré úseky trate medzi Šelpicami a Bolerázom
FOTO: ŽSR
Plánovaná rekonštrukcia sa má dotknúť všetkých prvkov železničnej infraštruktúry, teda okrem koľají či podložia aj jedného mosta, priepustov, priecestí alebo zastávky v Klčovanoch.
V súčasnosti je na trati prevádzková rýchlosť 80 km/h, po obnove sa má zvýšiť na 100 km/h.
V rámci obnovy zabudujú nové koľajnice, pôvodné koľajové lôžko bude prečistené, úpravami prejde aj podvalové podložie. V celom traťovom úseku bude vybudované odvodnenie telesa železnice.
Úplne nové bude trakčné vedenie, vrátne nosných lán, stožiarov a drôtov.
Zastávka v Klčovanoch dostane nový prístup, nástupnú rampu a vybudujú tu aj prístrešok pre cestujúcich.
Železnice Slovenskej republiky pred časom oznámili aj pripravovanú rekonštrukciu úseku medzi Bolerázom a Smolenicami s dĺžkou takmer päť kilometrov.
Rekonštrukciou technickej infraštruktúry sa znížia náklady na údržbu úsekov a obmedzia sa nepredpokladané poruchy a z nich vyplývajúce obmedzenia prevádzky.
Súčasne sa dosiahne zníženie negatívnych dopadov železničnej prevádzky na obyvateľstvo a zlepšenie a skvalitnenie lokálneho životného prostredia.
Ulož ako PDF