Vyše tri štvrtiny tržieb ŽOS Trnava tvoria zákazky od zahraničnej klientely
Novovýroba, modernizácia, revízie vagónov a výroba finálnych zváraných konštrukcii pre nemeckých, rakúskych a švajčiarskych klientov, či oživovanie českých elektrických súprav pre Juhomoravský kraj aj v tomto roku prispejú k nezávislosti trnavských vagonárov na zákazkách pochádzajúcich zo slovenského verejného sektora, informuje spoločnosť ŽOS.
„Orientácia na západoeurópsky trh a služby pre týchto zákazníkov sa nám vypláca. Pomáha nám zvyšovať pridanú hodnotu našich prác,“ hovorí Miloš Kyselica, generálny riaditeľ ŽOS Trnava. „Taktiež, dnes už strategická spolupráca s českou Škoda Transportation nám umožňuje odborne rásť, udržiavať si kvalifikovanú pracovnú silu a ďalej zvyšovať trnavské know-how. Vďaka tomu máme priestor pre investície do technologického vybavenia a dokážeme držať krok so západoeurópskou konkurenciou.“
Pohľad na areál ŽOS Trnava z výšky
FOTO: ŽOS
Pomerné čísla príjmov spoločnosti za rok 2021 dokazujú nezávislosť ŽOS Trnava na slovenských štátnych železniciach, keď tržby od ŽSR, ZSSK Cargo či ZSSK predstavovali v roku 2021 len 17,4 % z celkových tržieb, konkretizuje trnavská spoločnosť.
Ani v pláne pre rok 2022 nedosahujú pätinu odhadovaných príjmov spoločnosti. Podrobnejší pohľad na minuloročné pomery ukazuje, že ŽOS Trnava prijala od privátnych slovenských klientov 5,9 % svojich tržieb a od zahraničných klientov 76,7 % tržieb. Zvyšok predstavovali zákazky slovenského verejného sektora.
„Som veľmi rád, že počas pandemického obdobia sme mnohými opatreniami, komunikáciou a vzájomným rešpektom dosiahli to, že sme nemuseli ani na jeden deň prerušiť pracovný proces. Aj preto náš hospodársky výsledok 2021 takmer dosiahol úroveň z konca roku 2020 a vysokvalifikovaní zamestnanci nemali dôvod od nás odísť,“ pokračuje Kyselica.
Vagóny, ktoré minulý rok prešli bránami trnavskej žosky dnes jazdia aj vo farbách nemeckej DB, rakúskej ÖBB, českých ČD, či švajčiarskej SBB.
Sesterská ŽOS Zvolen, ktorá sa špecializuje na opravy motorových rušňov, elektrických rušňov a motorových jednotiek, podobne plánuje v tomto roku získať zo zahraničia až 75 % svojich tržieb.
Ulož ako PDF