Aktualizované: Most v Hlohovci museli pre kritický stav okamžite uzavrieť, cez Váh neprejdú autá, cyklisti ani chodci
AKTUALIZOVANÉ 31. marca o 15:48
Trnavská polícía oznamuje, že od stredy 30. marca 2022 od 14. hodiny bude definitívne uzavretý most cez rieku Váh v Hlohovci. Cez most sa nedostanú vodiči osobnej a nákladnej prepravy, chodci ani cyklisti. Dôvodom uzávierky je havarijný stav mosta, ktorý potvrdila diagnostika.
Pôvodne mali most uzavrieť po skončení Veľkej noci v druhej polovici apríla. „Dnes sa polícia zúčastnila stretnutia, na základe ktorého došli zúčastnení k záveru, že mostný objekt je potrebný s okamžitou platnosťou uzavrieť pre všetkých, bez výnimky,“ informovala 30. marca krátko popoludní o mimoriadnom opatrení hovorkyňa KR PZ v Trnave Mária Linkešová.
Polícia bude do osadenia dočasného dopravného značenia usmerňovať dopravu prostredníctvom policajných hliadok. Vodiči budú musieť využiť na presun obchádzkové trasy.
Most cez Váh v Hlohovci
FOTO: trnava-live.sk
Mapy obchádzkových trás pre osobnú aj verejnú sú zverejnené na www.hlohoveckymost.sk. Osobné autá do 3,5 tony môžu obchádzať cez Šúrovce, Sereď a Dvorníky, nákladné autá do 12 ton cez Piešťany. Na týchto trasách je v najbližšom čase plánované osadenie dočasného dopravného značenia. Dovtedy bude dopravu riadiť polícia.
Viac ako 340 metrov dlhý most je hlavnou prístupovou cestou do Hlohovca.
Rekonštruckia cestého mosta ponad Váh má trvať 18 mesiacov. Prípravné práce na 343-metrovom moste ležiacom na ceste II/513 začali vo februári tohto roka. Most má byť neprejazdný maximálne šesť mesiacov, stavebné práce budú rozdelené na tri etapy.
Rekonštrukcia bude stáť 5,34 milióna eur s DPH, vlastníkom mosta je Trnavský samosprávny kraj.
„Dodatočné obhliadky mosta, ktoré sa uskutočnili po začiatku prác odhalili, že celková stabilita mosta je kriticky ohrozená. Poruchy na pilieroch dva až päť nebolo možné identifikovať pred odhalením základov mosta. Boli sme informovaní, že z tohto dôvodu musí dôjsť k okamžitému vylúčeniu dopravy rozhodnutím okresného úradu, ktorá sa na nevyhnutný čas týka aj chodcov. Nasledovať bude ďalšia diagnostika mosta a zosilnenie jeho základov tak, aby mohli plnohodnotne pokračovať rekonštrukčné práce. V tejto situácii je bezpečnosť a ochrana ľudského zdravia pre všetkých prvoradá, a to od nás cez projektanta až po zhotoviteľa. Vývoj situácie budeme sledovať na dennej báze,“ uviedol trnavský župan Jozef Viskupič.
Župa intenzívne komunikuje s ARRIVA Trnava, ktorá v okolí Hlohovca zabezpečuje prímestskú autobusovú dopravu, o úprave cestovných poriadkov. Bude zabezpečený návoz cestujúcich na železničné stanice v Hlohovci a Leopoldove, odkiaľ jazdia posilnené vlakové spoje. V tejto súvislosti sú pripravované aj záchytné parkoviská.
Ako informovala hovorkyňa KR PZ v Trnave Mária Linkešová, chodci môžu na prechod využiť lávku pre peších.
Na základe statického posúdenia lávky pre peších je možné jej využívanie v núdzovom prevádzkovom režime iba za dodržania nasledovných pravidiel:
– Na lávku vstupujte jednotlivo
– Dodržujte vzájomnú vzdialenosť min. 2,60 m
– Pohybujte sa po lávke iba voľným krokom, nebežte
– Jazda na bicykli po lávke je zakázaná – zosadnite z bicykla
– Ak sprevádzate deti do 12 rokov, môžete ísť v skupinke 1+3
„Policajné hliadky sú od uzavretia mostu stále k dispozícii. Výkon služby koordinujeme aj podľa požiadaviek mesta, v úzkej spolupráci s mestskou políciou. Do času kompletného osadenia dočasného dopravného značenia, bude polícia regulovať a usmerňovať dopravu,“ uviedla Linkešová.
Situácia počas prvých 24 hodín po uzavretí mosta znamenala zhoršenie v doprave a to najmä v okrese Piešťany.
Kolóny sa tvorili včera najmä v Piešťanoch a na križovatke na obec Ratnovce. Zhustená premávka nemala vplyv na zvýšený počet škodových udalostí ani dopravných nehôd, poznamenala.
Na základe výsledkov diagnostiky je možné nosnú konštrukciu mosta opraviť a zosilniť tak, aby bol úplne bezpečný. Nový statický systém nosnej konštrukcie výrazne predĺži životnosť mosta vďaka odstráneniu poškodených kyvných stojok.
Kompletná výmena mostného zvršku sa bude týkať skorodovaného zábradlia, poškodenej monolitickej rímsy, vozovky, odrazných pruhov a ostatných poškodených častí, ktoré spôsobovali napríklad zatekanie nosnej konštrukcie.
Vďaka novému riešeniu vzniknú po oboch stranách mosta nové chodníky pre chodcov a cyklistov.
Ulož ako PDF