Rekonštrukcia bikrosového areálu na Prednádraží sa posunie, mesto zrušilo verejnú súťaž na stavebné práce
Rekonštrukcia bikrosového areálu na ulici Ludvika van Beethovena na okraji sídliska Prednádražie sa posunie. Mesto Trnava v polovici apríla 2022 zrušilo prebiehajúcu verejnú súťaž na zhotoviteľa stavebných prác.
Trnavská radnica pripravuje kompletnú rekonštrukciu bikrosového areálu. Súčasnú prírodnú trať určenú pre bikros nahradí pumptrack.
V praxi tu plánuje samospráva vybudovať športovisko s podobným zameraním, no v modernejšom šate a so širšími možnosťami využitia areálu. Odhadované náklady na výstavbu predstavujú 819-tisíc eur s DPH.
Verejnú súťaž na zhotovisteľa stavebných prác vyhlásilo mesto Trnava vo februári, no v polovici apríla súťaž zrušili. Ako vysvetľuje mesto v oznámení pre Úrad pre verejné obsatarávanie, „v lehote na predkladanie ponúk boli predložené dve ponuky. Obaja uchádzači boli z verejného obstarávania vylúčení, ani jeden nesplnil podmienky účasti vo verejnom obstarávaní“.
Mesto dopĺňa, že „zváži opätovné vyhlásenie verejného obstarávania, do úvahy pripadá aj priame rokovacie konanie“.
Bikrosová dráha na Prednádraží
FOTO: Mesto Trnava
Výstavba pumptracku má trvať asi 6 mesiacov. Zámerom je vybudovať detský okruh, veľký kombinačný pumptrack, 3 metre širokú bikrosovú dráhu, dlhú pretekársku trať ako kombináciu bikrosu a pumptracku, Jumpline – sériu ľahších skokov za sebou na učenie saa pre začiatočníkov, ako aj Skill park na trénovanie zručností.
Projekt predpokladá využitie územia na stavbu bicyklovej dráhy typu pumptrack. Takáto dráha sa skladá principiálne z terénnych vĺn a klopených zákrut. Terénne vlny môžu byť rôzneho tvaru a výšky. Dĺžka hlavnej trate má dosiahnuť 248 metrov.
Ako povrch tratí je navrhnutý jemnozrnný asfaltový betón.
Okrem pumptrackovej trate tu má vzniknúť aj U-rampa a bazén Pump Bowl s betónovým povrchom a prevýšením 2 a 1,5 m.
Územie v časti výstavby ohraničuje z východu ulica Ludvika van Beethovena, zo západu železničná trať a plánovaný cyklochodník. Zo severu obytné územie a plánovaný cyklochodník, zo západu pokračuje parcela ako park s pôvodnou funkciou.
Pumptrack ako hlavnú aktívnu zónu pre jazdcov ohraničuje po celom obvode nové oplotenie kvôli bezpečnosti a dodržaniu prevádzkového poriadku.
„Stavba hlavného pumptracku je včlenená do zelenej plochy v parku prevažne na mieste existujúcej bikrosovej dráhy. Umiestnenie je v súlade s územným plánom a navrhovaný pumptrack dopĺňa jestvujúce ihrisko o ďalší druh voľnočasovej a športovej aktivity pre všetky vekové kategórie,“ konštatuje mestská samospráva.
Súčasťou projektu sú aj sadové úpravy, inštalácia sedenia, svetelnej infotabule či vybudovanie prístupových plôch.
Vizualizácia: Mesto Trnava
Ulož ako PDF