Trnava predstavila nové logo spolu so sloganom „Mesto, kde sa žije kráľovsky.“
Mesto Trnava predstavilo 1. mája 2022 svoje nové logo. Víťazný návrh vzišiel z verejnej súťaže na nový dizajn manuál mesta, ktorú samospráva vyhlásila na konci minulého roka. Trnavu doteraz reprezentoval modro-žltý erb s kolesom, podľa radnice však tento znak nikdy nebol súčasťou ucelenej vizuálnej identity.
Trnave bude po novom v online a offline prostredí zastupovať logo, ktoré tvorí písmeno T (v dlhšej verzii celý názov mesta) v kráľovskej modrej farbe so zlatou korunkou. Odkazuje tým na fakt, že sa Trnava ako prvá na našom území stala slobodným kráľovským mestom, konštatuje radnica v tlačovej správe.
Autorom novej vizuálnej identity Trnavy vrátane jej loga je grafický dizajnér Adrián Juráček. Jeho návrh vybrala spomedzi šiestich súťažiacich odborná komisia.
„Medzi vopred definované hlavné kritériá výberu nepatrila len cena, ale najmä estetická a funkčná kvalita návrhu. Víťazný návrh je elegantný, graficky čistý a dobre aplikovateľný. Hodí sa na inovatívne projekty aj tradičné príležitosti,” skonštatoval jeden z členov komisie, mestský kurátor Adrián Kobetič.
Nové logo Mesta Trnava
Súťažné návrhy posudzovali aj traja nezávislí odborníci – uznávaný grafický dizajnér Martin Bajaník, Silvia Kružliaková, ktorá vedie Slovenské múzeum dizajnu a Stanislav Stankoci, grafik, maliar a pedagóg na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave.
Ďalšími členmi komisie boli Veronika Majtánová, vedúca úseku komunikácie a marketingu Mesta Trnava, a riaditeľ Kultúrneho strediska Zaži v Trnave Peter Cagala, ktorý bol aj iniciátorom vytvorenia ucelenej identity mesta.
„Som rád, že sa nám otvorenou súťažou podarilo nasadiť Trnave korunku aj v oblasti vizuálnej prezentácie a vytvoriť pre ňu peknú identitu. Veríme, že sa Trnavčankám a Trnavčanom bude páčiť. O rozvoj vizuálnej estetiky v uliciach sa snažíme už viac než desať rokov a do tvorby zapájame mladých ľudí z kreatívneho priemyslu – grafikov, fotografov a videomakerov. Obyvatelia aj návštevníci Trnavy sú vďaka tomu zvyknutí na vysokú úroveň plagátov a vizuálnej prezentácie podujatí. Nová vizuálna identita Trnavy je ďalším významným krokom,“ uviedol P. Cagala.
Adrián Juráček sa venuje grafickému dizajnu už vyše desať rokov. „Dominantným prvkom celého vizuálu je koruna. Nový návrh pracuje so vzdušnosťou, minimalizmom a modernou skratkovitosťou. Symbol kolesa je síce dôležitý heraldicky prvok, ale je príliš zameniteľný a využíva ho viacero inštitúcií. Je určite lepšie a praktickejšie oddeliť logo mesta od erbu. Koruna zreteľne odlišuje identitu mesta od iných inštitúcií aj identitu Trnavy od iných miest,“ vysvetlil.
Téčko s korunkou na vizuáloch dopĺňajú zlaté a biele prúžky, ktoré symbolizujú obrysy mestských hradieb, tzv. cimburie.
Súčasťou novej identity je aj slogan „Mesto, kde sa žije kráľovsky“. Pripomína jednak slávnu históriu Trnavy a zároveň ju charakterizuje ako miesto, kde vládne príjemná a živá atmosféra.
„Našou ambíciou pri vyhlasovaní súťaže bolo nájsť rozpoznateľný vizuálny symbol, s ktorým sa budú domáci identifikovať a bude moderne reprezentovať mesto v rámci Slovenska i za hranicami. Som presvedčený, že sa nám to podarilo,“ poznamenal primátor Trnavy Peter Bročka.
S Téčkom so zlatou korunkou sa budú stretávať obyvatelia a návštevníci mesta na podujatiach, propagačných materiáloch, sociálnych sieťach, v mestských inštitúciách a podobne. V pláne sú aj zaujímavosti ako oblečenie, tašky či rôzne doplnky nesúce jedinečné logo Trnavy, ktoré potešia nielen lokalpatriotov.
Logo Trnavy
Zdroj: Mesto Trnava
Ulož ako PDF