Železnice začnú v máji s rekonštrukciou trate medzi Bolerázom a Smolenicami. Vlaky na polroka nahradia autobusy
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začnú 16. mája 2022 komplexnú rekonštrukciu takmer päť kilometrov dlhého úseku trate medzi obcami Boleráz a Smolenice v hodnote 11,9 milióna eur s DPH.
Stavebné práce majú trvať do 6 mesiacov a vyžiadajú si úplnú výluku železničnej dopravy v úseku Boleráz – Smolenice. Vlaky nahradí autobusová doprava v úseku Smolenice – Trnava. ŽSR predpokladajú, že výluka potrvá do druhej polovice novembra 2022.
Zámerom železníc je komplexná rekonštrukcia všetkých prvkov železničnej infraštruktúry v úseku trate Boleráz – Smolenice s dĺžkou 4947 metrov, vrátane mostných objektov, s cieľom dosiahnutia zvýšenia súčasnej traťovej rýchlosti, priestorovej priechodnosti, únosnosti železničného spodku, bezpečnosti prevádzky a cestujúcich a tiež zvýšenia kultúry, komfortu a plynulosti cestovania.
„Súčasný stav jednokoľajovej trate je podmienený jej vekom a materiálmi železničného zvršku z roku 1966. Posledná väčšia obnova trate sa uskutočnila v období rokov 1980 až 1990. Trakčné vedenie bolo vybudované v roku 1982, je po dobe životnosti a už nespĺňa aktuálne platné predpisy a normy,“ zdôvodňujú nutnosť modernizácie Železnice Slovenskej republiky.
Železničná trať medzi Bolerázom a Smolenicami
FOTO: Železnice SR
Rekonštrukciou technickej infraštruktúry sa znížia náklady na údržbu definičného úseku a obmedzia sa nepredpokladané poruchy a z nich vyplývajúce obmedzenia prevádzky. Súčasne sa dosiahne zníženie negatívnych dopadov železničnej prevádzky na obyvateľstvo a zlepšenie a skvalitnenie lokálneho životného prostredia.
Na dotknutom úseku trate je v súčasnosti prevádzková rýchlosť 80 km/h, po rekonštrukcii sa rýchlosť zvýši na 90 km/h.
Súčasťou modernizácie úseku je obnova koľajového zvršku a spodku, na trase budú zabudované nové koľajnice s pružným bezpokladnicovým upevnením na betónových podvaloch zvarené do bezstykovej koľaje. Na celom úseku bude vybudované odvodnenie železničného telesa.
Vybudujú tiež nové trakčné vedenie vrátane nových základov a trakčných stožiarov.
Zámerom jej aj rekonštrukcia troch železničných mostov, štyroch priespustov a dvoch priecestí. Priecestia zostanú v pôvodnej polohe, dostanú nové celogumové resp. betónové povrchy.
Investičný zámer počíta aj s rekonštrukciou nástupiska na zastávke v Bíňovciach.
Pôvodnú výpravnú budovu zbúrajú, odstránia aj súčasné nástupisko a vybudujú nové s dĺžkou 160 metrov, pribudne aj LED osvetlenie a nový prístrešok pre cestujúcich s lavicami na sedenie.
Počas modernizácie bude trasa medzi Bolerázom a Smolenicami uzavretá, funkčné zostanú úseky Trnava – Boleráz a Smolenice – Jablonica.
Súčasťou projektu je aj odstránenie už nevyužívanej budovy na zastávke v Bíňovciach
FOTO: Železnice SR
Ulož ako PDF