Radnica finišuje s obstarávaním výstavby dvojkilometrového cyklochodníka od Parku Janka Kráľa po Ružindolskú ulicu
Trnavská radnica oznámila, že verejná súťaž na zhotoviteľa takmer dvojkilometrového cyklochodníka od Parku Janka Kráľa po Ružindolskú ulicu finišuje a čoskoro by mala byť ukončená.
Nová cyklocesta v predpokladanej hodnote vyše dva milióny eur povedie od parku okolo budovy úradu práce po Bottovej ulici, napojí sa na ulicu Štefana Moyeza a následne sa spojí s cyklotrasou na pri City parku na Ružindolskej ulici. Celková dĺžka cesty pri cyklistov je 1985 metrov.
„Ide o jednu z kľúčových častí vznikajúcej nosnej siete cyklotrás v meste, pretože k nej pripojí Úrad sociálnych vecí a rodiny, internát, dve základné školy a športové gymnázium, ktoré sa nachádzajú priamo na trase. Zároveň dôjde k napojeniu na centrum – v mieste budúcej okružnej križovatky J. Bottu/Študentská a prostredníctvom bezpečného cyklochodníka smerom k Bernolákovej bráne,“ konštatuje radnica.
Trasa okrem toho napojí cyklistov dochádzajúcich z Ružindola, Zvončína a Suchej na autobusovú a železničnú stanicu.
Bottova ulica
Ilustračné foto
Súčasťou realizácie projektu v odhadovanej cene 2,34 milióna eur s DPH sú okrem cyklochodníka aj nové chodníky pre peších, verejné osvetlenie a mobiliár, sadové úpravy a vytvorenie polopodzemného kontajneroviska.
Ďalej tiež úprava pozdĺžneho parkovania v celom bezmála dvojkilometrovom úseku. V závislosti na priestorových možnostiach bude pozdĺž ulíc J. Bottu a Š. Moyzesa vytvorený parkovací pruh.
„Po spustení cyklochodníka príde k spravodlivejšiemu prerozdeleniu verejného a dopravného priestoru a k výraznému zvýšeniu bezpečnosti pre všetky vekové kategórie,“ očakáva trnavský primátor Peter Bročka. „Trasa má potenciál výrazne zvýšiť podiel peších a cyklistov na celkovom objeme prepravy,“ dodáva.
Šírka cyklistickej cestičky bude 2,5 metra, teda 1,25 metra pre oba smery. Prispením k bezpečnosti bude vytvorenie tzv. dopravného tieňa v šírke 1,25 metra, ktorým sa cyklochodník oddelí od cesty. V strede dopravného tieňa budú osadené gumové deliace prvky, ktoré slúžia ako ochrana cyklistov pred motorovou dopravou.
Bezpečnosť v miestach priechodov pre chodcov a cyklistov zvýšia aj stavebné spomaľovacie retardéry. Tie pribudnú na križovatke J. Bottu na vjazde na parkovisko pred základnou školou a na križovatkách ulíc Š. Moyzesa/Koceľova, Š. Moyzesa/Sv. Cyrila a Metoda, Š. Moyzesa/Gavlovičova, Š. Moyzesa/Osvaldova a Š. Moyzesa/Slovenská.
„Navrhované úpravy na riešených miestnych komunikáciách v rámci výstavby cyklotrasy v čo najväčšej miere rešpektujú existujúcu zeleň. Výruby sú navrhnuté s ohľadom na minimalizovanie zásahov do existujúcej zelene,“ konštatuje mesto.
Trasovanie cyklochodníka
Zdroj: Mesto Trnava
Ulož ako PDF