reklama

For those who revel in the thrill of gambling, the article provides an enticing overview of 1Win, an online casino that seems to cater to every whim of the enthusiast. From the vast selection of games, including slots, poker, and roulette, to the adrenaline-pumping sports and esports betting options, it's a gambler's paradise. The convenience of swift deposits and withdrawals adds to the allure, ensuring that the action never stops. The welcome bonus, a whopping 500% on the first deposit, is a cherry on top, significantly enhancing the betting power right from the start. 1win Casino stands out not just for its game variety but for its commitment to security, backed by a Curacao license. This combination of entertainment, convenience, and trustworthiness makes it a standout choice for seasoned players looking for a new arena to test their luck and strategy.

J'ai récemment lu un article sur Cheri Casino et, en tant que novice dans le monde du jeu en ligne, j'ai trouvé cela très instructif. Le processus d'inscription semble simple et sécurisé, nécessitant des informations vérifiables, ce qui me rassure quant à la protection de mes données personnelles. Ce qui m'attire particulièrement, c'est la variété des jeux proposés. Savoir que je peux choisir parmi plus de 800 jeux, y compris des machines à sous et des jeux de table, rend ce casino particulièrement tentant. cheri-casino.fr mentionne aussi la compatibilité mobile, ce qui est un grand plus pour moi car j'utilise souvent mon smartphone pour me divertir. Les promotions hebdomadaires et le bonus de bienvenue sont attrayants, bien que je doive admettre que je suis un peu intimidé par les exigences de pari. Cependant, l'article a éveillé mon intérêt et m'a donné envie d'explorer davantage le monde des casinos en ligne.

Having no prior experience with online betting, I was intrigued by the review of 4rabet. The platform's emphasis on being user-friendly and offering a variety of betting options makes it seem like a welcoming place for beginners like myself. The fact that it caters specifically to the Indian audience, with a focus on cricket, adds a local flavor that I appreciate. The review also touches on the app's extensive sports selection and casino games, which suggests that there's plenty to explore beyond just betting on sports. What's more, the mention of bonuses and promotions gives the impression that 4rabet values its users and looks to enhance their experience wherever possible. It's reassuring to read about the platform's dedicated customer support, highlighting their commitment to user satisfaction. For anyone curious about online betting but unsure where to start, the article on 4Rabet India seems like a helpful resource.

Ekologická doprava v Trnave: V Modranke vznikne vodíková čerpacia stanica, verejnosti predstavia mestský vodíkový autobus

Klimatická a energetická kríza nás čoraz viac núti hľadať ekologickejšie a energeticky úspornejšie riešenia pre dopravu. Konvenčné automobily poháňané fosílnymi palivami už nespĺňajú dnešné potreby. V tejto súvislosti sa čoraz viac hovorí o vodíku ako o vhodnej zelenej energii pre dopravu a priemysel. Aj preto je zavedenie vodíkového pohonu do verejnej dopravy horúcou témou.

Zavádzanie autobusov s palivovými článkami v Európe bolo historicky nerovnomerné a väčšina vodíkových autobusov bola doposiaľ nasadená v západnej Európe. Aj preto vznikol projekt autobusovej prehliadky v stredoeurópskych mestách, ktoré sa zaujímajú o vodíkové riešenia.

Stredoeurópska H2 Bus Roadshow
už 9. – 13. januára 2023 v Trnave

Súčasťou Stredoeurópskej H2 Bus Roadshow, ktorú pripravuje Hydrogen Europe v spolupráci s Národnou vodíkovou asociáciou Slovenska (NVAS) a partnermi – Mestom Trnava, prevádzkovateľom autobusovej dopravy ARRIVA, dodávateľom plynov Messer Tatragas a areálom EMPARK, bude aj naša Trnava. Okrem Slovenska je zapojená Česká republika, Maďarsko, Slovinsko a Chorvátsko.

Ako nám ozrejmil predseda Národnej vodíkovej asociácie Slovenska Ján Weiterschütz, MSc., cieľom akcie je predstaviť odbornej aj laickej verejnosti mestský vodíkový autobus a získať údaje o prevádzke počas trojdňových testovacích jázd v Trnave na linke č. 16.

Získané skúsenosti budú potom slúžiť ako podklad pri rozhodovaní mestských dopravných podnikov a autobusových dopravných spoločností o rozšírení autobusových parkov o vodíkové autobusy v celej SR.


Autobusy na vodíkový pohon sú perspektvnym riešením do budúcnosti

A prečo by mala byť téma vodíkového pohonu v popredí?

„Vozidlo s palivovými článkami využíva vodík ako zdroj energie namiesto batérie pre pohon elektromotorov. Vodíkový elektromobil, či je to osobné vozidlo, nákladné vozidlo alebo autobus, vyrába elektrickú energiu z vodíka pomocou palivového článku, zariadenia, v ktorom sa zlučuje vodík z nádrže a kyslík zo vzduchu a vzniká voda a elektrický prúd. Vodíkový pohon spája v sebe výhody využívania fosílnych palív, ako je napríklad rýchlosť čerpania a dlhý dojazd, ale zároveň aj výhody elektromobilov – tichý chod, vysoký krútiaci moment či bezemisná prevádzka. Výhody vodíkového pohonu sa naplno ukážu pri dlhých jazdách alebo preprave ťažkých nákladov. V sektore osobných vozidiel sa uplatnia najmä v kategórií SUV a pri vozidlách využívaných na dlhé vzdialenosti. Svoje miesto si nájdu aj v sektore diaľkových autobusov, na regionálnych aj mestských autobusových linkách s denným nájazdom nad 200 km a najmä v kopcovitom teréne. Vodík bude dominovať vo všetkých druhoch nákladnej cestnej aj železničnej dopravy,“ vysvetľuje Ján Weiterschütz, MSc.

Aká je perspektíva rozvoja

vodíkovej dopravy v Trnave?

V týždni od 9.1. do 13.1.2023 bude v trojdňovej skúšobnej prevádzke 12-metrový vodíkový mestský autobus od firmy CaetanoBus, ktorý bude jazdiť v Trnave na linke č. 16.

Mesto Trnava už dlhodobo apeluje na občanov, aby pred individuálnou dopravou uprednostňovali verejnú dopravu, ktorá by pomohla nielen odľahčiť zložitú dopravnú situáciu v meste, ale je aj ekologickejším riešením do budúcna.

„Verejná doprava poskytuje služby pre obyvateľov, spája centrum so všetkými časťami mesta. Využívaním MHD sa redukuje počet automobilov pohybujúcich sa v meste a jeho častiach, čo znamená menšie dopravné zápchy a problémy s parkovaním. Najčastejšia požiadavka od občanov = častejšie spoje MHD! Verím, že nový grafikón (6/2023) častejšími spojmi MHD bude motivovať občanov pri ceste do centra mesta Trnavy využívať viac autobus ako svoje auto. Ak sa v budúcnosti budú prevádzkovať autobusy na vodíkový pohon, bude to prijateľnejšie aj pre naše okolie,“ hovorí Juraj Šarmír, poslanec Trnavy za mestskú časť Modranka.


Autobusy na vodíkový pohon sú perspektvnym riešením do budúcnosti

Nová vodíková čerpacia stanica v Trnave

Spolu s autobusom bude k dispozícii aj mobilná čerpacia stanica na vodík od spoločnosti Messer Tatragas v areáli EMPARKU v Modranke. Empark to s vodíkom myslí vážne, a preto nezostane iba pri dočasnej stanici. Už v roku 2024 plánuje prevádzkovať trvalú vodíkovú čerpaciu stanicu spolu s elektrolyzérom na výrobu vodíka.

„Trnavský kraj patrí k najviac priemyselným v Európe. Na území kraja štát buduje veľkú solárnu elektráreň na výrobu zelenej elektriny. Sú tu koncentrované veľké priemyselné podniky, ktoré samy prinášajú inovácie. Jednou z nich sú výrobné závody vozidiel na alternatívny pohon. Neviem si predstaviť, kde inde by sa mala intenzívnejšie začať využívať ekologická verejná a nákladná doprava využívajúca zelený vodík či zelenú elektrinu. Našim cieľom je priniesť na naše čerpacie stanice okrem konvenčných palív aj zelený vodík a zelenú  elektrinu z rýchlonabíjacích stojanov. Dostupné budú pre široké spektrum vozidiel od kamiónov v medzinárodnej preprave, menšie rozvozové vozidlá či dodávky, ale aj osobné autá verejného a súkromného sektora. Spolupráca verejného a súkromného sektora poskytne garanciu a perspektívu dlhodobého rozvoja zelených energií na Slovensku,“ konštatuje konateľ Emparku Ing. Peter Hájik.

Ako dodáva mestský poslanec Juraj Šarmír, „vodíková doprava ponúka hlavne ekologickejšie riešenie. Plánovaná vodíková čerpacia stanica na území mesta Trnava v m. č. Modranka je výzva aj pre prevádzkovateľa MHD. Myslím si, že ak už sa elektrolyzér a čerpacia stanica vybuduje v našej lokalite, mala by sa využiť v maximálnej miere v prospech občanov – prevádzkovaním autobusov na vodíkový pohon. Ak to bude autobus ‚na vodík‘, bude to lepšie pre našu krajinu. Autobus na vodík neprodukuje emisie a ani hluk z motora, ‚odpadom‘ je len voda“.

Akciu odštartuje v pondelok 9. januára 2023 o 10:00 hod. tlačová konferencia, po ktorej budú nasledovať demonštračné jazdy vodíkovým autobusom pre pozvaných hostí ako aj verejnosť.

Vo štvrtok 12. januára 2023 prebehne workshop, na ktorom odprezentujú prínosy bezemisnej vodíkovej mobility, vyhodnotí sa skúšobná prevádzka vodíkového autobusu a načrtne vízia bezemisnej dopravy pre Trnavu ako i celé Slovensko.

NVAS je národným koordinátorom akcie v SR a spoluorganizátorom workshopu.

(ts)

Ulož ako PDF
Napísal 21. decembra 2022 12:49. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.