TTSK začína s prípravou rekonštrukcie úseku cesty II. triedy na trase Smolenice-Trstín-Naháč-Dechtice-Chtelnica-Vrbové
Trnavská župa vyhlásila verejnú súťaž na vypracovanie projektovej dokumentácie rekonštrukcie cesty druhej triedy č. 502 v úseku od Smoleníc po Vrbové. Cesta prechádza obcami Smolenice, Trstín, Naháč, Dechtice, Chtelnica, Dolný Lopašov, Šterusy a mestom Vrbové.
Úsek cesty zo Smoleníc do Vrbového vedie pod Malými Karpatmi a dosahuje dĺžku takmer 30 kilometrov. V roku 2022 župa už zmodernizovala časť úseku s dĺžkou približne 3,5 kilometra v smere z Naháča do Dechtíc.
„Hlavným cieľom rekonštrukcie cesty bude jej modernizácia a zlepšenie dopravno-technického stavu so zreteľom na vytvorenie modernej a bezpečnej komunikácie,“ približuje Trnavský samosprávny kraj.
Úsek medzi Naháčom a Dechticami pri odbočke na Katarínku, ktorý župa zrekonštruovala v roku 2022
FOTO: trnava-live.sk
Aktuálne na ceste II/502 prebieha rekonštrukcia úseku medzi Doľanmi a Dolnými Orešanmi, ako aj mostom v Horných Orešanoch, na čo by mala nadviazať rekonštrukcia cesty z Horných Orešian do Smoleníc.
Rekonštrukcia úseku Smolenice – Vrbové bude rozdelená na viacero etáp.
Vypracovanie projektovej dokumentácie v rozsahu pre stavebné povolenie v podrobnostiach dokumentácie na realizáciu stavby bude stáť podľa odhadov župy asi 120-tisíc eur s DPH, trvať má do štyroch mesiacov od podpisu zmluvy s vybraným uchádzačom.
Rekonštrukcia cesty bude zameraná hlavne na zlepšenie stavebno-technického stavu cesty II/502, úpravu a zosilnenie únosnosti podložia vozovky vrátane stabilizácie svahov a krajníc, návrh nových a úpravu jestvujúcich odvodňovacích zariadení, návrh nových bezpečnostných prvkov na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky, realizáciu dopravných zariadení, ktoré budú zamerané na bezpečnosť účastníkov cestnej premávky – bezpečnostné zvodidlá a záchytné prvky, ako aj úpravu všetkých dopravných napojení v mieste styku s cestou, inštaláciu moderných prvkov pasívnej bezpečnosti (merače rýchlosti a teploty, tlmiče nárazov, dopravné gombíky a podobne) a realizáciu dopravných subsystémov ako sú optické brzdy, reflexné dopravné značenie a podobne.
Ulož ako PDF