Trnavská automobilka Stellantis pokračuje s prípravami na výrobu nového modelu Citroën e-C3
V júni 2021 oznámila skupina Stellantis alokáciu nového výrobného programu do trnavského závodu. Rozhodnutie o pridelení projektu do trnavskej automobilky Stellantis Slovakia je ocenením výsledkov tohto výrobného centra. Stellantis bude v Trnave vyrábať elektrický Citroën e-C3, malé a cenovo dostupné auto.
Ako informoval šéf komunikácie trnavskej automobilky Michal Nič, postupný začiatok výroby nového výrobného programu je naplánovaný na začiatok roku 2024: „S cieľom výrazne prispieť k zvyšovaniu uhlíkovej neutrality budú veľkú časť výrobného programu predstavovať aj plne elektrické motorizácie. Industriálna investícia v celkovej výške 180 miliónov eur do nového výrobného programu znamená aj významnú mobilizáciu aktivít spojených s inováciami, ďalšou aplikáciou technológií Industry 4.0, znižovaním energetickej náročnosti a ochranou životného prostredia.“
Cieľom trnavského závodu je stať sa lídrom výroby skupiny Stellantis v doménach výroby, ekonomickej výkonnosti a klientskej kvality tak v krátkodobom, ako aj v dlhodobom horizonte. K tomu má prispieť aj nový transformačný manažérsky projekt Smart Way, ktorý stojí na troch pilieroch: produkt, proces a ľudia.
Ilustračné foto: trnava-live.sk
„Pridelením nového veľkokapacitného projektu do Trnavy skupina Stellantis potvrdila, že slovenský závod hrá v koncerne významnú úlohu. Úspešné spustenie nového projektu prispeje k naplneniu cieľov a vízií skupiny. Aktuálne pracuje na novom projekte viac ako 300 zamestnancov,“ priblížil Michal Nič.
Úlohou tohto tímu je modifikácia výrobných liniek, úprava pracovných postov, inštalácia zariadení a výroba predsériových vozidiel. Nevyhnutným predpokladom pre zabezpečenie týchto aktivít je transformácia výroby v trnavskej automobilke.
„V súčasnosti prebiehajú práce na príprave nového projektu najmä počas víkendov. S blížiacim sa dátumom spustenia výroby nového výrobného programu sa intenzita prác bude zvyšovať. Trnavský závod bude potrebovať uvoľniť výrobné kapacity pre aktivity súvisiace s projektom. Za týmto účelom sme sa rozhodli od októbra prejsť na niektorých výrobných prevádzkach na 2-zmenný pracovný rozvrh. Ide o dočasné riešenie na obdobie niekoľkých mesiacov, ktoré nebude mať vplyv na zamestnanosť v závode. Zamestnávateľ má prácu pre všetkých zamestnancov a nepristúpi k hromadnému prepúšťaniu,“ tvrdí automobilka.
Po tejto dočasnej fáze a spustení výroby vozidiel novej platformy sa v roku 2024 vráti Stellantis v Trnave k organizácii výroby na 3 pracovné zmeny a po zvýšení objemu výroby na 4 pracovné zmeny.
„Detaily organizácie pracovného času, ktorý bude platiť od októbra, aktuálne dohodujeme s odborovou organizáciou,“ dodal Nič.
Stellantis počíta s trnavským závodom a spoločne budeme pokračovať v transformačnom procese tradičného výrobcu automobilov na „technologickú spoločnosť poskytujúcu udržateľnú mobilitu“.
Ulož ako PDF