Dlhé čakanie na zmluvu so štátom naťahuje štart výstavby dvojkilometrového cyklochodníka od Parku Janka Kráľa po Ružindolskú ulicu
Výstavba dvojkilometrového cyklochodníka od Parku Janka Kráľa po uliciach Jána Bottu a Štefana Moyzesa po Ružindolskú ulicu by sa mohla po zdržaniach uskutočniť v roku 2024. Mesto Trnava získalo na realizáciu projektu prostriedky z Plánu obnovy, zhotoviteľa vysúťažilo už na konci leta v roku 2022. Práce v objeme 2,2 milióna eur sa však nezačali, pretože ani po dlhých mesiacoch stále nie je ukončený úradný proces zo strany štátu.
Nová cyklocesta povedie od parku okolo budovy úradu práce po Bottovej ulici, napojí sa na ulicu Štefana Moyeza a následne sa spojí s cyklotrasou na pri City parku na Ružindolskej ulici. Celková dĺžka cesty pri cyklistov je 1985 metrov.
„Procesy na ministerstve dopravy sú zdĺhavé, často sa tam menia ľudia na viacerých pozíciách. Výsledkom toho sú naozaj veľké zdržania posudzovaní schválených projektov. Približne po roku sme sa dostali k tomu, že nám poslali návrh zmluvy na pripomienkovanie. Tú im teraz posielame naspäť a budeme úpenlivo čakať, kedy nám príde na podpis definitívna zmluva. Verím tomu, že s búracími prácami začneme v prvých mesiacoch roka 2024 a do konca roka stavbu dokončíme,“ povedal nám primátor Trnavy Peter Bročka 6. novembra 2023.
Bottova ulica
Ilustračné foto
Z pohľadu mestskej dopravnej infrašturktúry ide o jednu z kľúčových častí vznikajúcej nosnej siete cyklotrás v meste, pretože k nej pripojí Úrad sociálnych vecí a rodiny, internát, dve základné školy a športové gymnázium, ktoré sa nachádzajú priamo na trase.
Zároveň dôjde k napojeniu na centrum – v mieste budúcej okružnej križovatky J. Bottu/Študentská a prostredníctvom cyklochodníka smerom k Bernolákovej bráne.
Trasa okrem toho napojí cyklistov dochádzajúcich z Ružindola, Zvončína a Suchej na autobusovú a železničnú stanicu.
Súčasťou realizácie projektu za 2,24 milióna eur sú okrem cyklochodníka aj nové chodníky pre peších, verejné osvetlenie a mobiliár, sadové úpravy a vytvorenie polopodzemného kontajneroviska.
Ďalej tiež úprava pozdĺžneho parkovania v celom bezmála dvojkilometrovom úseku. V závislosti na priestorových možnostiach bude pozdĺž ulíc J. Bottu a Š. Moyzesa vytvorený parkovací pruh.
Šírka cyklistickej cestičky bude 2,5 metra, teda 1,25 metra pre oba smery. Prispením k bezpečnosti bude vytvorenie tzv. dopravného tieňa v šírke 1,25 metra, ktorým sa cyklochodník oddelí od cesty. V strede dopravného tieňa budú osadené gumové deliace prvky, ktoré slúžia ako ochrana cyklistov pred motorovou dopravou.
„Po spustení cyklochodníka príde k spravodlivejšiemu prerozdeleniu verejného a dopravného priestoru a k výraznému zvýšeniu bezpečnosti pre všetky vekové kategórie,“ očakáva Bročka. Trasa má podľa jeho slov potenciál výrazne zvýšiť podiel peších a cyklistov na celkovom objeme prepravy.
Trasovanie cyklochodníka
Zdroj: Mesto Trnava
Ulož ako PDF