Vybudovanie premostenia obchvatu na Zavarskej môže trvať ešte niekoľko rokov
Križovanie Zavarskej ulice s obchvatom považujú vodiči za jeden z najnebezpečnejších úsekov v Trnave a okolí. V minulosti tu došlo k viacerým vážnym kolíziám. Pripojenie na obchvat, ako aj prejazd na druhú stranu, vodičom komplikuje hustá doprava na obchvate. Vznikajú tak nielen kolóny, ale aj nebezpečné situácie, kedy sú vodiči nútení riskovať. Riešením má byť výstavba mimoúrovňovej križovatky, teda premostenia obchvatu. Zdá sa však, že uskutočnenie tohto projektu, o ktorom sa hovorí už veľmi dlho, potrvá ešte niekoľko ďalších rokov.
„Aj keď ide o investíciu, ktorú má zastrešovať, riadiť a financovať Slovenská správa ciest, nemá zmysel už dlhšie čakať, lebo by sme sa nedočkali. A pritom ide o jeden z najnebezpečnejších dopravných uzlov v meste,“ skonštatoval primátor Peter Bročka v júni 2021 pri príležitosti podpisu memoranda o spolupráci so spoločnosťou Logistické centrum Trnava, ktoré pripravuje výstavbu priemyselno-logistického areálu pri obchvate.
Logistické centrum Trnava, patriace do skupiny HB REAVIS, ponúklo v záujme naštartovania procesov pomocnú ruku v podobe kompletného zastrešenia, projektového riadenia a spolufinancovania projektu až do výšky 1 milióna eur.
Križovatka Zavarskej ulice s obchvatom
FOTO: trnava-live.sk
V roku 2022 vypracovalo Logistické centrum Trnava štúdiu uskutočniteľnosti s návrhom výstavby mimoúrovňovej križovatky. V septembri 2022 vydal k štúdii s návrhom premostenia kladné stanovisko aj Trnavský samosprávny kraj.
„Kľúčovým v tomto projekte bude finančný príspevok štátnej Slovenskej správy ciest, ktorá spravuje obchvat ako cestu I. triedy,“ pripomenul vtedy župan Jozef Viskupič.
Čas plynie, onedlho tomu budú už tri roky od podpisu memoranda.
O tom, aký je aktuálny stav tohto plánovaného projektu sme sa snažili informovať primárne na Slovenskej správe ciest, ktorá je vlastníkom ciest I. triedy v krajine. Bohužiaľ, márne.
Štátna firma, zdá sa, nemá veľký záujem na informovaní verejnosti. Otázky sme poslali opakovane, no Slovenská správa ciest nijako nereagovala.
Základné informácie nám poskytla trnavská radnica prostredníctvom hovorkyne mesta Veroniky Majtánovej:
„Aktuálne sa spracováva dokumentácia pre územné rozhodnutie. Prebiehajú rokovania so všetkými dotknutými stranami vrátane orgánov štátnej a verejnej správy. Postupne treba riešiť povoľovacie procesy a následne finančné krytie danej akcie. Má ísť o spolufinancovanie dotknutých strán, výška investície ešte nie je vyčíslená. Hoci ide o dopravnú infraštruktúru štátu, Mesto Trnava je od začiatku plne súčinné.“
Vodiči čakajú na riešenie dopravnej situácie v tomto úseku už roky a vyzerá to, že tak skoro sa nedočkajú.
„Štát na túto investíciu peniaze zatiaľ nevyčlenil. Navyše má existovať požiadavka zo strany Slovenskej správy ciest vypracovať projekt premostenia s rezervou na prípadné budúce rozšírenie obchvatu o dva pruhy, čo samozrejme znamená výstavbu väčšieho mosta za ešte viac peňazí,“ uviedol pre portál trnava-live.sk zdroj, ktorý profesionálne pôsobí aj v oblasti regionálnej cestnej infraštruktúry, no neželá zverejniť svoje meno.
Ulož ako PDF