Poslanec Baroš sa pýta na možné ohrozenie preplatenia eurofondov za projekt lávky v Kamennom mlyne
Poslanec mestského zastupiteľstva a predseda opozičného klubu Trnava pre každého Branislav Baroš v rámci bodu interpelácie na záver zasadnutia MZ v utorok 13. februára 2024 položil vedeniu mesta otázky týkajúce sa projektu „Lávka pre chodcov a cyklistov v Kamennom mlyne“.
Baroš sa pýtal, aký bol termín dokončenia, kolaudácie a odovzdania diela do užívania.
„V prípade, ak termíny neboli dodržané, bude ohrozený príspevok z eurofondov na prefinancovanie časti nákladov? Ak áno, z akých zdrojov mesto dielo dofinancuje?,“ položil otázky B. Baroš
Ďalej sa pýtal či bolo dielo skolaudované a ak nie, a ide stále o stavbu, ktorá má byť riadne označená a zabezpečená proti vstupu, kto ponesie následky v prípade, ak príde na stavbe k úrazu.
Na záver svojej interpelácie položil Branislav Baroš otázku: „Časť stavby v dĺžke asi 200 metrov bola realizovaná na hrádzi ako prísyp k existujúcej vodnej stavbe. Bola príprava a realizácia tejto časti diela realizovaná ako vodná stavba v zmysle príslušných zákonov a platnej legislatívy ako zmena existujúcej stavby?“
Samospráva spravidla odpovedá na interpelácie poslancov písomne, najmä ak ide o zložitejšie alebo obsiahlejšie témy.
Časť projektu je vybudovaná na násype tesne nad hladinou rybníka, oddelená od cesty
FOTO: trnava-live.sk
V neprítomnosti primátora Petra Bročku odpovedala prednostka mestského úradu Katarína Koncošová.
„Odpoviem aspoň v krátkosti, aby nevznikali nejaké šumy. Dielo bolo ukončené načas. Momentálne máme za to, že príspevok z eurofondov nie je ohrozený, máme k tomu stanoviská nášho stavebného úradu. O pochybeniach Okresného úradu Trnava rokujeme priamo s okresným úradom. Na ostatné otázky odpovieme písomne,“ reagovala.
Verejnosť používa cyklocestu s chodníkom bez prekážok približne od prelomu novembra a decembra 2023.
Približne 650-metrový úsek cyklocesty a chodníka pre peších od parkoviska a autobusovej zastávky na Kamennej ceste, pokračuje k rybníku, kde vznikla cyklocesta s chodníkom na hrádzi. Jej teleso je umiestnené približne o meter nižšie, aby mali návštevníci bližší kontakt s vodnou plochou.
Niekoľko desiatok metrov za rybníkmi trasa križuje Kamennú cestu a presúva sa na ľavú stranu. Tento úsek až po premostenie potoka Parná končí pri golfovom areáli.
Mesto Trnava získalo na vybudovanie zámeru 850-tisíc eur z eurofondov, celkové náklady mali dosiahnuť 1,1 milióna eur.
Stavebné práce mali byť podľa pôvodných plánov ukončené už na jar 2023, napokon však ich však museli o niekoľko mesiacov pozastaviť pre ochranu živočíchov a hniezdiacieho vtáctva v lokalite Horného rybníka.
Pozastavenie prác spôsobilo vypustenie rybníka, ktoré bolo nutné pre vybudovanie nového násypu pre lávku.
Ulož ako PDF