Parkovací dom Na hlinách postaví mesto z úveru, pre záujemcov o miesto stanovia niekoľko podmienok
Projekt mestského parkovacieho domu Na hlinách by mal v roku 2024 získať stavebné povolenie. Tento predpoklad vyslovil primátor Peter Bročka, v rovnakom duchu sa vyjadril aj jeho zástupca Marcel Krajčo. O tom, kedy sa začne samotná výstavba, rozhodujú podľa vedenia trnavskej radnice viaceré okolnosti.
Problémy s nedostatkom parkovacích miest Na hlinách sú notorické známe už najmenej dve desaťročia. Už v roku 2007 dokonca vznikla petícia, ktorá požadovala od mesta riešenie situácie s parkovaním. Podpísalo ju 1100 obyvateľov sídliska.
V čase, kedy vznikal obytný súbor Na hlinách, bola v platnosti norma vytvoriť na každých 5 bytov len dve parkovacie miesta.
Parkovací dom Na hlinách je navrhnutý s celkovou kapacitou 321 parkovacích miest (305 áut a 16 motoriek). Zo zákona poverené úrady a inštitúcie spustil proces posudzovacích konaní zámeru v januári 2023.
Situovaný je v rohu sídliska pod obytnými domami na Saleziánskej ulici. Cieľom projektu je vyriešiť akútny nedostatok parkovacích miest v tejto lokalite.
V čase spracovávania projektovej dokumentácie, teda v roku 2022, boli predpokladané investičné náklady 6 miliónov eur.
Skutočnú hodnotu stavebných prác však stanoví až verejná súťaž na zhotoviteľa výstavby a predložené ponuky stavebných firiem.
Vizualizácia parkovacieho domu
Zdroj: Mesto Trnava / ARCHITEKTI FISCHER & URBAN
Financovanie výstavby chce mesto podľa slov primátora Petra Bročku riešiť formou bankového úveru.
Zároveň však pripomenul, že výstavba sa začne až po tom, ako bude zazmluvnený dostatočný počet parkovacích miest. Presné číslo bude predmetom rokovaní.
„Mesto Trnava postaví parkovací dom z bankového úveru a zadotuje časť ceny za každé parkovacie miesto. Zvyšok ceny zaplatia záujemcovia,“ priblížil pre trnava-live.sk Bročka.
Ako pripomenul, projektová dokumentácia je pripravená tak, aby bolo možné jasne stanoviť a oddeliť náklady na výstavbu parkovacích miest od doplnkových investícií, ako je lezecká stena, voľnočasový priestor či mobiliár, ktoré budú súčasťou celého projektu.
Viceprimátor Marcel Krajčo uviedol, že mesto nastaví viacero podmienok, za ktorých si bude možné parkovacie miesto zabezpečiť.
„Napríklad jasne stanovíme, obyvatelia ktorých lokalít či ulíc budú môcť parkovacie miesto získať. Chceme predísť tomu, aby si parkovacieho miesta kupovali ľudia, ktorí v lokalite nebývajú a získali by ich len ako vlastnú investíciu,“ vysvetlil.
Zakreslenie parkovacieho domu v území
Zdroj: Mesto Trnava / ARCHITEKTI FISCHER & URBAN
Pôdorysné rozmery parkovacieho domu stavby sú podľa projektovej dokumentácie 35 x 102 metrov, objekt je navrhnutý z dvoch blokov – jeden trojpodlažný a druhý dvojpodlažný.
Projekt predpokladal aj s umiestnením kaviarne, ktorá má využívať strechu existujúcej výmenníkovej stanice ako terasu.
Na streche parkovacieho domu chcú nainštalovať mobiliár, ale aj vybudovať detské ihrisko, bežeckú dráhu či lezeckú stenu.
Dopravné napojenie parkovacieho domu je navrhnuté na existujúce komunikácie Na hlinách a zo Saleziánskej ulice.
Pripojenie a dopravná obsluha do parkovacieho domu má fungovať cez dva vjazdy a výjazdy.
Vjazd na najnižšej úrovni objektu je riešený z ulice Na hlinách a vjazd z najvyššej úrovne zo zaslepenej Saleziánskej ulice.
Parkovanie Na hlinách chcela výstavbou podzemného parkovacieho domu zasadeného do svahu riešiť aj súkromná firma.
Po takmer troch rokoch príprav však mestské zastupiteľstvo v roku 2015 tento zámer zastavilo.
Ulož ako PDF