Začína sa výstavba dvojkilometrového cyklochodníka od Parku Janka Kráľa po Ružindolskú ulicu, práce budú sprevádzať obmedzenia
Výstavba dvojkilometrového cyklochodníka od Parku Janka Kráľa po uliciach Jána Bottu a Štefana Moyzesa po Ružindolskú ulicu odštartuje 1. marca 2024. Informovala o tom trnavská radnica. Na samotný projekt za 2,24 milióna eur nadviažu aj ďalšie investičné akcie, napríklad nová okružná križovatka pred základnou školou na ulici Jána Bottu.
Nová cyklocesta povedie od parku okolo budovy úradu práce po Bottovej ulici, napojí sa na ulicu Štefana Moyeza a následne sa spojí s cyklotrasou na pri City parku na Ružindolskej ulici. Celková dĺžka cesty pri cyklistov je 2040 metrov.
Z pohľadu mestskej dopravnej infrašturktúry ide o jednu z kľúčových častí vznikajúcej nosnej siete cyklotrás v meste, pretože k nej pripojí Úrad sociálnych vecí a rodiny, internát, dve základné školy a športové gymnázium, ktoré sa nachádzajú priamo na trase.
Zároveň dôjde k napojeniu na centrum – v mieste budúcej okružnej križovatky J. Bottu/Študentská a prostredníctvom cyklochodníka smerom k Bernolákovej bráne.
Trasa okrem toho napojí cyklistov dochádzajúcich z Ružindola, Zvončína a Suchej na autobusovú a železničnú stanicu.
Bottova ulica
Ilustračné foto
„Na výstavbu cyklochodníka v priebehu tohto roka nadväzujú aj ďalšie investičné akcie. V tejto lokalite bude prebiehať aj rekonštrukcia vodovodného potrubia v réžii spoločnosti TAVOS. Na práce nadviaže prestavba križovatky pred Základnou školou na Jána Bottu 27 na malú okružnú križovatku.
Mesto obnoví tiež chodníky a povrch vozovky. Súčasťou investičných akcií je aj umiestnenie nového verejného osvetlenia a mobiliáru, sadové úpravy a vytvorenie polopodzemného kontajnerového stojiska. V závislosti na priestorových možnostiach bude pozdĺž ulíc J. Bottu a Š. Moyzesa vytvorený parkovací pruh s pozdĺžnym státím v celom riešenom úseku,“ priblížila trnavská radnica.
Šírka obojsmernej cyklistickej cestičky bude 2,5 metra, teda 1,25 metra pre oba smery.
Bezpečnosť v miestach priechodov pre chodcov a cyklistov zvýšia aj stavebné spomaľovacie retardéry, ktoré pribudnú na križovatke J. Bottu na vjazde na parkovisko pred základnou školou a na križovatkách ulíc Š. Moyzesa/Koceľova, Š. Moyzesa/Sv. Cyrila a Metoda, Š. Moyzesa/Gavlovičova, Š. Moyzesa/Osvaldova a Š. Moyzesa/Slovenská.
„Po spustení cyklochodníka príde k spravodlivejšiemu prerozdeleniu verejného a dopravného priestoru a k výraznému zvýšeniu bezpečnosti pre všetky vekové kategórie,“ očakáva primátor Peter Bročka. Trasa má podľa jeho slov potenciál výrazne zvýšiť podiel peších a cyklistov na celkovom objeme prepravy.
Trasovanie cyklochodníka
Zdroj: Mesto Trnava
V súvislosti so stavebnými prácami sú v danej lokalite plánované od 4. marca do 15. júla 2024 čiastočné aj úplné uzávery miestnych ciest, ktoré budú rozdelené do troch etáp.
Termíny uzávierok:
4. marec – 15. júl 2024 – ulica Štefana Moyzesa (čiastočná uzávera)
4. marec – 3. máj 2024 – ulice Koceľova a Sv. Cyrila a Metoda
4. máj – 15. júl 2024 – ulice Gavlovičova, Osvaldova a SlovenskáOd pondelka 4. marca sa začína na ulici Štefana Moyzesa uzávera polovice jazdného pruhu v smere od ulice Ružindolská po ulicu Terézie Vansovej. Ulice Koceľova, Sv. Cyrila a Metoda, Gavlovičova, Osvaldova a Slovenská budú postupne v etapách neprejazdné, slepé – v napojení na ulicu Štefana Moyzesa v dĺžke cca 15 metrov.
Ulica Štefana Moyzesa bude prejazdná, ale doprava po nej bude zúžená, obchádzková trasa nie je potrebná. Pre ulice Koceľova, Sv. Cyrila a Metoda, Gavlovičova, Osvaldova a Slovenská bude obchádzka vedená dočasným dopravným značením cez ulice Terézie Vansovej, Poľná a Západná.
„Vďaka komplexnej prestavbe križovatky a vybudovaniu novej cyklotrasy v tejto lokalite sa upraví verejný a dopravný priestor, čím sa výrazne zvýši bezpečnosť pre všetkých zúčastnených,“ konštatuje mesto Trnava.
Výstavbu cyklochodníka a pripravovanú prestavbu križovatky pred Základnou školou na J. Bottu 27 na malú okružnú križovatku budú sprevádzať počas celej realizácie viaceré obmedzenia dopravy a obchádzkové trasy, ktoré budú riadené dočasným dopravným značením. Koridory pre peších budú zabezpečené v každom okamihu prác.
Verejnosť bude o všetkých etapách prác, plánovaných uzáverách a dočasných dopravných obmedzeniach vopred informovaná.
Ulož ako PDF