Okružná križovatka Bottova – Študentská čaká na vydanie stavebného povolenia, hotová má byť ešte v tomto roku
Začiatkom marca 2024 bolo zahájené stavebné konanie zámeru výstavby okružnej križovatky ulíc Jána Bottu – Študentská, mesto Trnava ako investor požiadal špeciálny stavebný úrad o vydanie stavebného povolenia.
Okružná križovatka bude umiestnená pred budovou základnej školy a projektovaná je v súlade s novým cyklochodníkom na uliciach Jána Bottu a Štefana Moyeza, na ktorý bude križovatka napojená.
Trnavská mestská samospráva si nechala vypracovať projektovú dokumentáciu križovatky už v roku 2019, štúdia vznikla rok predtým.
Súčasťou dokumentácie bolo aj vypracovanie dopravného prieskumu a kapacitného posúdenia súčasnej, ako ako aj budúcej okružnej križovatky.
Stavebné práce by sa mohli začať približne v polovici roka 2024.
Križovatka ulíc Jána Bottu a Študentskej
Reprofoto: Google Street View
Križovatka zažila v minulosti desiatky dopravných nehôd. Autá končili najčastejšie v zvodidlách pred základnou školou. Súčasná organizácia dopravy na križovatke robí problémy nielen mimotrnavským, ale aj niektorým domácim vodičom.
„Vďaka komplexnej prestavbe križovatky a vybudovaniu novej cyklotrasy v tejto lokalite sa upraví verejný a dopravný priestor, čím sa výrazne zvýši bezpečnosť pre všetkých zúčastnených,“ konštatuje trnavská radnica.
Nová okružná križovatka bude mať tri ramená. Súčasťou ramien v smere od staničného parku a v smere k svetelnej križovatke na ulici Terézie Vansovej budú bezpečnostné ostrovčeky oddeľujúce vjazd a výjazd do a z kruhovej križovatky, ako aj bezbariérové priechody a cyklopriechody.
Rameno zo Študentskej ulice bude mať samostatný vjazd do križovatky a samostatný výjazd – pôjde o napojenie sa na súčasné jednosmerné trasy ulice, cez obe ramená bude taktiež riešený bezbariérový priechod a cyklopriechod.
Cyklotrasa na Študentskej bude po novom pred príjazdom ku kruhovej križovatke vyvedená z cesty do novovybudovaných samostatných trás mimo telesa cesty.
Pri rožných bytových domoch na oboch stranách cesty príde k úprave trás jestvujúcich chodníkov, doplnené budú trasy pre cyklistov. Chodník a cyklochodník budú vzájomne od seba oddelené prvkami bezbariérovosti.
Samotná kruhová križovatka bude mať jazdný pruh šírky 6 metrov, nasledovať bude dvojmetrový prstenec z kamennej dlažby a stred vyplní zeleň.
Súčasťou projektu je aj doplnenie siete verejného osvetlenia o nové stožiare, plochy zelene, ochrana slaboprúdových káblov, ako aj prekládka plynovodu, uvádza sa v textovej časti žiadosti o vydanie stavebného povolenia.
Ulož ako PDF