Trnavský Stellantis spúšťa výrobu troch nových modelov: k Citroënu C3 a Aircross sa pridá Opel Frontera
Spoločnosť Stellantis ukončuje výrobu obľúbeného modelu Citroën C3. Vozidlo, ktoré sa vyrábalo exkluzívne v Trnave od roku 2016, bude nahradené tromi novými modelmi. Produkcia modelu Citroën C3 predstavuje približne tretinu všetkých vozidiel vyrobených v automobilke od jej založenia, celkovo ich v Trnave vyrobili 1 604 160 kusov, uviedol hovorca trnavského závodu Stellantis Michal Nič.
Model C3 mal veľmi dôležitú úlohu v portfóliu značky Citroën a väčšina vozidiel smerovala na päť hlavných európskych trhov: Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Španielsko a Veľká Británia.
Ukončením výroby C3 sa však výroba v trnavskom závode pre značku Citroën nekončí. Nahradia ju tri nové modely: nový Citroën C3 a dve vozidlá kategórie SUV – Citroën C3 Aircross a Opel Frontera, ktorý patril medzi ikonické európske autá vhodné aj do terénu najmä v 90. rokoch minulého storočia.
„Ide o historický moment pre závod, keď budeme naraz spúšťať tri nové vozidlá a s cieľom výrazne prispieť k zvyšovaniu uhlíkovej neutrality budú viac ako 50% výrobného programu predstavovať aj plne elektrické motorizácie,“ skonštatoval Michal Nič.
Nový model C3 na výrobnej linke v Trnave
FOTO: Stellantis
Veľké očakávania má značka Citroën najmä od novej C3. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou má byť tento model lepší vo všetkých smeroch.
Ambíciou novej C3 je podľa automobilky ponúknuť zákazníkom to najlepšie z oblasti inovácií, dizajnu a komfortu a byť cenovo dostupnou voľbou aj v porovnaní s čínskou konkurenciou.
Závod spúšťa ako prvú výrobu modelového typu ë-C3 s čisto elektrickým pohonom a vozidlo sa má stať jedným z najdostupnejších elektromobilov na trhu.
„Priority automobilky pre rok 2024 vidím v troch oblastiach: spustenie nového výrobného programu, príprava a rozbeh energetických projektov a zlepšenie pracovného prostredia pre našich zamestnancov. Trnava dokázala, že je dôležitou súčasťou skupiny Stellantis. Vozidlá nového výrobného programu musíme od prvého dňa dodávať v kvalite, množstve a termínoch podľa požiadavky zákazníkov. Aby sme boli s našou ponukou konkurencieschopní, je kľúčové rešpektovať plán výrobných nákladov,“ povedala generálna riaditeľka Stellantis v Trnave Monika Poussard, ktorá vedie automobilku od 1. apríla 2024.
S postupným zvyšovaním objemu produkcie bude trnavský závod Stellantis Slovakia opätovne rozbiehať výrobu na 3. a následne aj 4. pracovnej zmene a v tomto roku plánuje prijať viac ako 1500 nových zamestnancov.
K zlepšeniu pracovných podmienok a stabilizácii zamestnancov má prispieť aj nová Kolektívna zmluva uzatvorená v tomto roku s platnosťou do roku 2027.
Rozlúčka so starým modelom Citroën C3
FOTO: Stellantis
Ulož ako PDF